۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

۱۰ خط کشتیرانی کانتینری برتر جهان مجهز به اسکر‌ابر اعلام شد

۱۰ خط کشتیرانی برتر جهان که برای تامین سوخت کشتی از اسکرابر استفاده می‌کنند از سوی مؤسسه آلفالاینر اعلام شد و بر این اساس شرکت MSC با ۲۱۸ کشتی و ظرفیت ۲.۱۳۲.۷۳۸ TEU کانتینر مجهز به اسکرابر، در رتبه اول ۱۰ خط کشتیرانی جهان قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۸۳۲

۱۰ خط کشتیرانی کانتینری برتر جهان مجهز به اسکر‌ابر اعلام شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسۀ آلفا‌لاینر اعلام کرد در حال حاضر تعداد ۷۸۸ کشتی با ۶۷۰، ۶۶۳، ۶ TEU کانتینر متعلق به ۱۰ خط کشتیرانی جهان می‌باشند که  در سراسر جهان فعالیت می‌کنند. این تعداد کشتی از بین ۶۵۲۹ کشتی کانتینری فعال با بیش از ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار TEU در سراسر جهان از دستگاه‌های اسکرابر برای کاهش  کربن استفاده می‌کنند.

در این میان شرکت MSC با ۲۱۸ کشتی در رتبه اول و EVERGREEN  با ۱۵۰ کشتی و ۳۲۲، ۶۰۴، ۱ TEU کانتینر در رتبه دوم قرار دارد.

بر اساس این گزارش شرکت مرسک  با ۱۲۹ کشتی مجهز به اسکرابر در رتبه سوم قرار دارد که ظرفیت آن‌ها ۳۶۱، ۵۴۰، ۱ TEU کانتینر است.

رتبه‌های بعدی جدول کشتی‌های مجهز به اسکرابر به ترتیب متعلق به CMACGM فرانسه، HMM کره‌جنوبی، شرکت کاسکو چین، هاپاگ لوید آلمان، یانگ مینگ تایوان، وان ژاپن و KMTC کره جنوبی قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است شرکت KMTC کره جنوبی با ۲۵ کشتی و ۸۶۵۲۰ TEU کانتینر در رتبه دهم جدول کشتی‌های کانتینری مجهز به اسکرابر قرار دارد.

در ادامه گزارش آمده است شرکت مرسک که در سال ۲۰۲۲ میلادی از درآمد خوبی برخوردار بود و سرمایه گذاری زیادی در بخش انرژی سبز انجام داده نسبت به خطوط MSC و ایور‌گرین، کشتی‌های کمتری مجهز به اسکرابر دارد و در حال حاضر ۱۹ کشتی دوگانه‌سوز مجهز به سوخت LNG در دست ساخت دارد که قرار است در سال ۲۰۲۴ کشتی‌ها را تحویل گیرد.

در  ادامه این گزارش آمده است علی‌رغم اینکه چین دارای خطوط کشتیرانی  کانتینری متعدد است، اما فقط یکی از خطوط کشتیرانی کانتینری این کشور در لیست ۱۰ خط کشتیرانی جهانی قرار دارند که از اسکرابر استفاده می‌کنند. این موضوع بیانگر آن است که این کشور در بخش سوخت کشتی‌ها از سوخت‌های کم‌کربن به ویژه گاز ال ان جی استفاده و یا سوخت کم سولفور استفاده می‌کند؛ در حالی‌که دو خط کشتیرانی کره جنوبی در لیست ۱۰ شرکت استفاده کننده اسکرابر قرار  دارند.

 همچنین اکثر کشتی‌هایی که در لیست ۱۰ شرکت استفاده کننده از اسکرابر هستند اجاره‌ای می‌باشند.

 شایان ذکر است خط کشتیرانی MSC در حال حاضر  ۷۱۸ کشتی کانتینر‌ی با ظرفیت  بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار TEU، شرکت مرسک ۷۰۵ کشتی کانتینری با ظرفیت بیش از چهار میلیون و ۲۳۰ هزار TEU، اورگرین ۲۱۰ کشتی با ظرفیت بیش از یک میلیون و ۶۶۴ هزار TEU و خط کشتیرانی فرانسه ۵۹۹ کشتی با  ظرفیت بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار TEU در اختیار دارند که  این چهار شرکت اصلی در رأس لیست ۱۰ شرکت برتر استفاده کننده از اسکرابر قرار دارند.  

۱۰ خط کشتیرانی کانتینری برتر جهان مجهز به اسکر‌ابر اعلام شد

10 خط کشتیرانی برتر جهان که از کشتی های کانتینری مجهز به اسکرابر استفاده می کنند

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار