۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

ممنوعیت فعالیت کشتی‌های بالای ۲۵ سال در هند

اداره کشتیرانی هند اعلام کرد فعالیت کشتی‌های فله‌بر و تانکر خارجی و هندی بالای ۲۵ سالِ تحت پرچم این کشور به منظور پیروی از استاندارد‌های جهانی ممنوع می‌شود.
کد خبر: ۹۴۸۲۶

ممنوعیت فعالیت کشتی‌های بالای ۲۵ سال در هند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا سایت اکونو‌میک تایمز هند با اعلام این خبر تاکید کرد: برای کشتی‌های کانتینری، کشتی‌های حامل گاز و ید‌ک‌کش‌ها ممنوعیت بالاتر از ۳۰ سال در نظر گرفته می‌شود و کشتی‌های کروز مسافری نیز از این دستورالعمل مستثنی می‌شوند.

این خبرگزاری در زمینه زمان اجرای این مصوبه نیز یاد‌آور شده است بر اساس اطلاعیه صادره از سوی اداره کشتیرانی هند تاریخ دقیق اجرای دستورالعمل تا پایان ماه ژانویه اعلام می‌شود.

از سوی دیگر قرار است با تصمیم دولت هند خرید کشتی‌های دست دوم با قدمت بیش از ۲۰ سال نیز ممنوع اعلام شود.

بر این اساس صدور گواهی و ثبت کشتی‌ها و اعمال محدودیت سنی کشتی‌ها از این پس بر اساس تاریخ ساخت کشتی به صورت اتوماتیک عمل شده و کشتی‌های بالاتر از سنین تعیین شده  از رده خارج می‌شوند.

در اطلا‌عیه اداره کل کشتیرانی هند آمده است همه کشتی‌های خارجی حامل کالا‌های صادراتی و وارداتی هنگام ورود به بندر و یا زمان خروج از آن‌ها مشمول این دستورالعمل خواهند بود.

اداره کل کشتیرانی هند (dgs) از تصمیم دیگری نیز خبر داد که بر اساس آن داده‌های مربوط به مصرف سوخت کشتی‌ها به منظور مقابله با انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و کاهش شدت کربن  ثبت خواهد شد.

این اداره از تمام مالکان و مدیران هندی خطوط کشتیرانی خواست با مراجعه به سایت Swachh Sagar مصرف سوخت کشتی‌ها را به صورت ماهانه به این اداره اعلام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار