۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

تخلیه همزمان ۸ فروند کشتی در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: هم‌اکنون تخلیه همزمان هشت فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در اسکله‌های مجتمع بندری امام با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته در حال انجام است.
کد خبر: ۹۴۸۲۲

تخلیه همزمان ۸ فروند کشتی در بندر امام

به گزارش مانا، بهروز آقایی  اظهار کرد: بررسی و تحلیل‌های مستمر صورت گرفته در حوزه تخلیه کالاهای اساسی بندر امام نشان می‌دهد که وضعیت تخلیه کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی و انسانی با شتاب مطلوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تخلیه همزمان هشت فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به وزن بیش از ۴۸۶ هزار تُن در اسکله‌های مجتمع بندری امام با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و توانمند در حال انجام است.

آقایی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۳ میلیون تن انواع کالای اساسی از کشتی‌های حامل پذیرش شده در این بندر تخلیه شده است، افزود: این حجم قابل توجه از کالاهای اساسی به واسطه آمادگی تجهیزاتی، توان عملیاتی و تأمین ناوگان حمل و نقلی جدید در بندر امام خمینی (ره) محقق شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تاکید کرد: متوسط تخلیه روزانه کالا در بندر امام خمینی (ره) ۸۰ هزار تن برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: ماندگاری کامیون‌ها در بندر امام خمینی (ره) از ۱۵ ساعت به چهار ساعت کاهش (بهبود ۲۷۵ درصدی) یافته است که زمینه مطلوبی برای کاهش ماندگاری کامیون‌های حامل کالاهای اساسی در محدوده این مجتمع بندری را فراهم کرده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، ورود کامیون‌های حمل کالا در بندر امام خمینی (ره) به صورت روزانه طی ماه اخیر، نسبت به میانگین ۸ ماهه، رشد ۲۹ درصدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه مقوله تخلیه کالاها از کشتی و خروج آنها از بندر متفاوت است گفت: با انجام تمهیدات لازم و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مربوطه در زمینه فرآیندهای خروج کالاهای اساسی از بندر، میزان خروج کالاهای اساسی از مجتمع بندری امام خمینی (ره) از طریق حمل زمینی و شبکه ریلی به ۱۲ میلیون تن رسیده است.

آقایی به عملکرد ۳۶.۵ میلیون تنی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی (ره) در زمینه تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی از ابتدای سال جاری تا کنون اشاره کرد و گفت: در ماه‌های اخیر به دنبال هماهنگی بین‌بخشی در فرآیند حمل کالا با دیگر دستگاه‌های اجرایی دولت، یک میلیون تن از انباشت کالاهای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری کاسته شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار