۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

با پایان لایروبی، تردد کشتی‌ها در خور موسی تسهیل می‌شود

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با اتمام عملیات لایروبی خور موسی، تردد کشتی‌ها و شناور‌ها در این آبراه تسهیل و ایمن‌تر می‌شود.
کد خبر: ۹۴۸۱۴
با پایان لایروبی، تردد کشتی‌ها در خور موسی تسهیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان، صدرالله بهرامی از پیشرفت ۷۱ درصدی لایروبی مسیر دسترسی آبراه استراتژیک خورموسی خبر داد و افزود: لایروبی مسیر دسترسی آبراه خورموسی در مجتمع بندری امام خمینی با اتکاء به توان و تخصص نیرو‌های بومی در دست اقدام است.
وی با اشاره به آغاز پروژه لایروبی مسیر دسترسی آبراه استراتژیک خورموسی از ابتدای بهمن ماه سال ۱۳۹۹ گفت: روند عملیات لایروبی مسیر یاد شده تا اواخر دی ماه سال جاری معادل ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی واقعی داشته است.

بهرامی در ادامه با اشاره به لایروبی بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب در این بازه زمانی اظهار داشت: این میزان لایروبی با بهره‌گیری از یک فروند لایروب از نوع هاپرساکشن با هدف ارتقاء ایمنی تردد شناور‌ها انجام شده است.

وی گفت: این پروژه که در انطباق با طرح‌های بالادستی کشور و با هدف افزایش عملکرد این مجتمع بزرگ بندری در زمینه تردد ایمن شناور‌ها اجرا می‌شود موجب ایجاد ۳۰۰ فرصت اشتغال شده است.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اهمیت این آبراه استراتژیک و تردد سالانه صد‌ها فروند شناور در آن تصریح کرد: با تکمیل لایروبی در کانال خورموسی عمق لازم در رسوبات سخت و نرم به ۱۳.۸ متر خواهد رسید و علاوه بر ارتقاء ایمنی شناورها، امکان تردد شبانه‌روزی  شناور‌های با تناژ ۸۰ هزار تن میسر خواهد شد.

سالانه حدود ۶۰ میلیون تُن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری می‌شود.

این بندر راهبردی و فعال از طریق خور موسی به آب‌های خلیج فارس متصل می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار