۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

آمار دزدی دریایی در سال ۲۰۲۲ پایین آمد

میزان دزدی دریایی و سرقت از کشتی‌ها در سال ۲۰۲۲ به ۱۱۵ مورد رسید که نسبت به ۱۳۲ حادثه دریایی در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۰ مورد در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به مراتب کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۴۸۰۹

آمار دزدی دریایی در سال ۲۰۲۲ پایین آمد


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت maritime، «مایکل هاولت» مدیر سازمان مقابله با دزدی‌های دریایی سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMB) با اشاره به اینکه اقدامات سریع و قاطع گشت‌های بین‌المللی و مقامات منطقه‌ای در خلیج گینه در سال ۲۰۲۲ میلادی مثبت بوده، خواستار ادامه تلاش‌ها در سراسر جهان برای مبارزه با دزدی دریایی شد.

به گفتۀ وی در منطقه خلیج گینه دزدی دریایی از ۸۲ مورد دزدی دریایی در سال ۲۰۱۸ میلادی و ۸۴ مورد در  سال ۲۰۲۰ به ۱۹ مورد در سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه دزدی و سرقت مسلحانه از کشتی‌ها به پایین‌ترین سطح خود در سه دهه گذشته رسیده، یاد‌آور شد: از نظر جغرافیایی هنوز آب‌های آسیای جنوب شرقی به ویژه تنگه سنگاپور خطرناک‌ترین مناطقی هستند که تعداد حوادث در آن‌ها در حال افزایش است به گونه‌ای که طی پنج سال تعداد حوادث صورت گرفته در تنگه سنگاپور از سه مورد در سال ۲۰۱۸ به ۳۸ مورد در سال ۲۰۲۲ میلادی رسید.

به گفتۀ وی علاوه بر تنگه سنگاپور ۱۰ مورد گزارش حادثه دریایی نیز از اندونزی و ۱۲ مورد از پرو دریافت شده است که با افزوده شدن بنگلادش و غنا؛ مناطق یاد شده  ۶۴ درصد از حوادث سال ۲۰۲۲ میلادی را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار