۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان خبر داد:

صادرات نخستین محموله کانتینر یخچالی از بندر کنگان به قطر

مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان از توسعه صادرات غیرنفتی از این بندر به قطر خبر داد و گفت: در این راستا نخستین محموله کالا‌های کانتینر یخچالی از بندر کنگان به قطر صادر شد.
کد خبر: ۹۴۷۹۸

صادرات نخستین محموله کانتینر یخچالی از بندر کنگان به قطر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عبدالمحمد نادری در نشست بررسی مشکلات تجار و بازرگانان بندر کنگان اظهار داشت: در نشست هم‌اندیشی برای حل مشکلات تجار و بازرگانان، مسائل و مشکلات مختلفی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که بدون تردید با رویکرد تسهیل در فعالیت‌های تجار و بازرگانان برای رفع موانع گامی اساسی برداشته خواهد شد.
وی بیان کرد: با توجه به گنجایش و توسعه اسکله کنگان و افزایش حوضچه از 7 به 37 هکتار تجار و بازرگانان در‌خواست بازنگری در قانون ساماندهی لنج ویژه بندر کنگان را مطرح کردند.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان ادامه داد: ایجاد مشوق برای لنج‌دارانی که بار تجاری دارند از دیگر مطالبات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی در حوزه بندر و دریانوردی کنگان است.
وی یادآور شد: برای سفر ملوانی ملوانان بیشتر از سه ماه امکان رد کردن بیمه وجود ندارد که ملوانان خواستار بازنگری در این قانون شدند.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: همچنین برای ایجاد رونق و حضور سرمایه گذاران پیشنهاداتی از قبیل کاهش حقوق ورودی کالا به بندر کنگان ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.
نادری در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: با احداث و بهره برداری از دو پست اسکله، رمپ اولین محموله صادرات کانتینر یخچالی از طریق لندیگ‌کرافت از کنگان به قطر انجام شد.
نادری افزود: بندر کنگان با آغاز مبادلات تجاری شاهد تحولاتی چشمگیر در عرصه تجارت برون مرزی است که این مهم نویدبخش رونق بندر کنگان و افزایش فرصت‌های شغلی است.
وی گفت: با اقدامات و تمهیدات پیش‌بینی شده برای تسهیل در حوزه‌های صادرات و واردات، این رویه منجر به رضایتمندی بیشتر ساحل نشینان کنگان خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار