۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

تبدیل استان‌های شمالی به قطب اقتصادی با فعال شدن کریدور شمال-جنوب

تبدیل استان‌های شمالی به قطب اقتصادی با فعال شدن کریدور شمال-جنوب
استاندار مازندران گفت: با فعال شدن کریدور شمال-جنوب، ارزش واقعی استان پهناور مازندران و دیگر استان‌های شمالی بیش از پیش نمایان و این مناطق به قطب اقتصادی کشور تبدیل خواهند شد.
کد خبر: ۹۴۷۹۴

به گزارش مانا، سید محمود حسینی پور در پانزدهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل که عصر یکشنبه ۲۵ دی ماه برگزار شد؛ با قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت مشاور بخش خصوصی در زمینه ارائه گزارش تدقیق مطالعات ICZM، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی دریا و ساحل در سطح استان تاکید کرد.

وی نبود متولی مشخص در بخش سواحل را چالش جدی استان پهناور مازندران برشمرد و خواستار برنامه ریزی و پیش بینی تمهیدات لازم برای رفع این مشکل چندین ساله شد.

سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران در آغاز این نشست، گزارشی از عملکرد دبیرخانه در خصوص آزادسازی سواحل و همچنین اقدامات به عمل آمده در زمینه مطالعات تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) استان، ضوابط استقرار حوضچه‌های آرامش و مارینا، احداث سازه‌های دریایی، قفس‌های پرورش ماهی در استان (واگذار شده به شیلات برای صدور مجوز) و دیگر سازه‌های دریایی ارائه کرد.

در ادامه پس از بحث و تبادل نظر اعضای کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان، استاندار مازندران خواستار تشکیل کمیته‌ای ویژه ذیل کارگروه زیر‌بنایی استان، برای اجرایی شدن طرح تدقیق مطالعات ICZM در سواحل مازندران شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار