به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از بلومبرگ؛ چین با دریافت این سفارشات سهم بازار خود از ساخت کشتیهای LNG را از ۷ درصد به ۳۰ درصد افزایش داد.
بر اساس این گزارش چین برای ورود به بازار ساخت کشتیهای حامل گاز LNG در سال ۲۰۲۰ میلادی کشتیسازی جیانگنان و کشتیسازی دالیان را به کشتیسازی Hudong-Zhonghua ملحق کرد تا سه یارد اصلی قادر به ساخت کشتیهای LNG در ابعاد بزرگ باشند که در حال حاضر این هولدینگ با نام CSSC فعالیت میکند.
شرکت کشتیسازی ایالتی چین CSSC در سال ۲۰۲۲ میلادی با دریافت سفارش ساخت ۱۲ کشتی LNG بزرگ از قطر، رکورد بزرگترین سفارش کشتیهای LNG را به نام خود ثبت کرد.
این خبرگزاری در ادامه یادآور شده است در گزارش منتشر شده از قول مدیرعامل کارخانه کشتیسازی CSSC اعلام شده است در حال شکلگیری یک الگوی جدید در بازار ساخت کشتیهای LNG هستیم تا در کنار سه کشتیساز کره جنوبی به رقابت بپردازیم.
وی یادآور شده است ما برای اولین بار با مشتریهای کلیدی جهانی همکاری خود را آغاز کردهایم که نشان دهندۀ قدرت فنّاوری این کشور برای ساخت کشتیهای حامل گاز LNG میباشد.