۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

برگزاری اولین همایش تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالا‌های خطرناک در بنادر؛ ۲۲ دی

اولین همایش تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالا‌های خطرناک در بنادر با حضور مدیران، کارشناسان و متخصصان استاندارد‌های ایمنی بندری و محیط زیستی فعال در بنادر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۶۱

برگزاری اولین همایش تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالا‌های خطرناک در بنادر؛ ۲۲ دی

به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی، عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر، اظهار داشت: این سازمان در جایگاه نماینده حاکمیتی دولت در بنادر بازرگانی و کشتیرانی تجاری و در راستای تأمین و ارتقای ایمنی بنادر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف سعی دارد با برگزاری گردهمایی‌ها و نشست‌های تخصصی و طرح و تبادل نظر در خصوص موضوعات مرتبط با ایمنی بنادر، آگاهی جامعه دریایی و بندری و افراد متخصص را نسبت به آشنایی و رعایت استانداردها و الزامات حمل‌ونقل و نگهداری کالاهای خطرناک ارتقا دهد .
عضو هیئت عامل سازمان بنادر با بیان اینکه همایش تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر، با مشارکت و همکاری یکی از پایانه داران تخصصی کالاهای خطرناک بندر شهید رجایی برگزار می‌شود، گفت: این همایش فرصت مناسبی است تا کلیه کارشناسان، متخصصین و مدیران ذیربط با موضوع، گرد هم آمده و نسبت به دانش افزایی و تبیین اهمیت و حساسیت موضوع اقدام کنند.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر آشنایی با مفهوم کالای خطرناک و اهمیت رعایت ایمنی در صنعت حمل و نقل ، طبقه بندی کالاهای خطرناک توسط سازمان ملل، وظایف مراجع ذی‌ربط (دریایی و زمینی) در حفظ و ارتقای ایمنی کالاهای خطرناک و آشنایی با تعهدات ومسئولیت متصدیان حمل ونقل کالاهای خطرناک را از اهداف این همایش عنوان‌کرد.
اسلامی شناخت استاندرادهای مورد انتظار برای رعایت در کلیه مراحل تولید ، ظروف نگهداری، بسته بندی و برچسب گذاری، حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.
به گفته اسلامی، کلیه حاضرین در این همایش، علاوه بر آشنایی کامل با مقوله کالاهای خطرناک‌، با مصادیق عملیاتی رعایت الزامات و استانداردهای موضوعه نیز آشنا شده و از طریق اساتید مدعو ،از الزامات قانونی مدیریت بحران کشور در خصوص تبیین شرح وظایف دستگاه‌های مختلف مرتبط با موضوع نیز آگاهی کامل خواهند یافت.
به گفته اسلامی، در این نشست تخصصی که همراه با آموزش تازه‌ترین مفاهیم و آخرین استانداردها و الزامات موضوعات ایمنی است، به حاضرین در همایش گواهینامه آموزشی معتبر اعطا می شود.
وی تاکید کرد: این همایش رویدادی مهم برای ارتقای ایمنی پایانه های کالای خطرناک بنادر محسوب می‌شود و تدوام برگزاری آن از سوی سایر مراجع ذیربط دولتی و غیر دولتی، منجر به نهادینه سازی استانداردهای موضوعه در زنجیر تأمین و لجستیک کشور خواهد شد.
گفتنی است، در این همایش تخصصی که به همت مدیریت HSE سازمان بنادر و دریانوردی و با هماهنگی با سایر ادارات کل سازمانی در روز پنجشنبه ۲۲ دی ماه در سالن آمفی تئاتر سازمان بنادر و دریانوردی برگزار خواهد شد ، مدیران مرتبط از وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت، وزارت خارجه، سازمان همکاری های اقتصادی ( اکو) ، گمرک، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان ملی استاندارد، راه آهن ، سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای، سازمان پدافند غیر‌عامل ، سازمان مدیریت بحران کشور،سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و… و نیز مدیران و کارشناسان جامعه بندری و دریایی کشور، انجمن های صنفی حمل ونقلی و لجستیکی، اتحادیه کارفرمایان و تولیدکنندگان موادنفتی و پتروشیمی و انجمن صادرات و واردات موادشیمیایی و … حضور خواهند داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار