۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

صدور بیش از ۲۵ هزار سند دریانوردی در هرمزگان

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲۵ هزار و ۸۱۱ فقره سند دریانوردی از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال در این استان صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۴۷۵۱

صدور بیش از ۲۵ هزار سند دریانوردی در هرمزگان


به گزارش مانا، اسماعیل مکی‌زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح آخرین آمار صدور سند و گواهینامه‌های دریانوردی افزود: در مجموع ۲۵ هزار و ۸۱۱ سند دریانوردی در این استان صادر شده که در همسنجی با سایر مراکز صدور کشور بیشترین تعداد سند صادر شده مربوط به مرکز صدور بندرعباس است.

وی ادامه داد: طی این مدت ۱۹هزار و ۱۷۳ فقره گواهینامه دریانوردی صادر شده که ۹ هزار و ۹۵ فقره گواهینامه اصلی(گواهینامه تعیین سمت در شناور) و ۱۰هزار و ۷۸ فقره مربوط به گواهینامه‌های جانبی(آموزش‌های ایمنی) بوده است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بر اساس کنوانسیون سازمان جهانی کار تمامی دریانوردان باید برای فعالیت حرفه‌ای خود شناسنامه دریانوردی داشته باشند، اظهار کرد: بر همین اساس در این مدت،۶ هزار و ۶۳۸ فقره شناسنامه دریانوردی در استان هرمزگان صادر شده است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، مکی‌زاده، تعداد شرکت کنندگان در آزمون‌های دریانوردی طی این مدت را دو هزار و ۹۱۹ نفر اعلام کرد و افزود: آزمون‌های مختلف شایستگی اعم از فرماندهی، افسری عرشه و مهندسی و کاربری شناورهای چوبی و فلزی به صورت ماهانه با نظارت اداره امور دریانوردان در سطح استان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار