۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

پیوستن دو دستگاه مکنده تخلیه غلات به ناوگان بندری امام خمینی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به دنبال توسعه تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی، دو دستگاه مکنده غلات با توان ۶۰۰ تن بر ساعت به ارزش ۲۸۰۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی تأمین و به مجموعه ناوگان تجهیزاتی این مجتمع بزرگ بندری افزوده شد.
کد خبر: ۹۴۷۰۲
پیوستن دو دستگاه مکنده تخلیه غلات به ناوگان بندری امام خمینی
 
به گزارش خبرنگارمانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی استان خوزستان، بهروز آقایی هدف از افزوده شدن این دو تجهیز استراتژیک را افزایش توان عملیاتی به منظور مکانیزه کردن  پایانه‌های تخلیه و بارگیری و پاسخگویی به نیاز مشتریان و صاحبان کالا و ارتقاء جایگاه این بندر در زنجیره تأمین کالا به ویژه در زمینه تسریع در روند تخلیه و ارسال کالا‌های اساسی عنوان کرد.
وی در ادامه افزود: با آغاز بهره‌گیری از تجهیزات مذکور، توان تخلیه کالا‌های فله تا یازده هزار تن در روز و ۳.۵ میلیون تُن در سال افزایش خواهد یافت.

آقایی همچنین با اشاره به اهداف سازمان بنادر و دریانوردی به منظور توسعه زیرساختی و روساختی بنادر با بهره‌گیری از توان بخش غیردولتی اظهار داشت: مشارکت این بخش در تأمین تجهیزات استراتژیک از جمله مکنده‌های پرقدرت موجب افزایش ۱۵ درصدی عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی در حوزه تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی خواهد شد.

پیش از این نیز طی ماه جاری دو دستگاه جرثقیل استراتژیک با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خریداری و به مجموعه ناوگان تجهیزاتی مجتمع بندری امام خمینی (ره) افزوده شد که با ورود این تجهیزات، ظرفیت عملیاتی روزانه بندر در تخلیه کالا‌های فله بین ۱۵ تا ۲۰ هزارتُن افزایش می‌یابد.

بیش از ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور ازطریق بندر امام خمینی تامین می‌شود.

این بندر راهبردی فعال‌ترین و پرترافیک‌ترین بندر عملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار