۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

صادرات ۸۰ هزار رأس دام زنده از بندر شادگان

مدیر بندر و دریانوردی شادگان از صادرات 80 هزار رأس دام سبک از این بندر از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۵۷

صادرات ۸۰ هزار رأس دام زنده از بندر شادگان


مصطفی سکرانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با استقبال بازرگانان و صاحبان کالا از مزیت‌های تجاری بندر تجاری شادگان برای صادرات احشام، رشد صادرات دام سبک از این بندر تجاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷۲ درصد رشد داشته است.

وی به افزایش پنج برابری ورود و خروج شناور‌ها در بندرشادگان و ۴۷ درصدی صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه پارسال اشاره کرد و گفت: آمار فعالیت این بندر نشان می‌دهد  بنادر کوچک از لحاظ جانمایی و زیرساختی تا حدودی پاسخگوی نیاز‌های ما در حوزه واردات و صادرات هستند و نقش خوبی در این زمینه ایفا می‌کنند.

سکرانی افزود: بندر شادگان به دلیل همجواری با منطقه آزاد اروند و مناطق ویژه اقتصادی بندری و پتروشیمی بندر امام خمینی و قرار گرفتن و در مسیر بزرگراهی و داشتن تجهیزات بندری و بارانداز روبازو انبار کالا و همچنین آبخور با عمق مناسب جهت تردد شناور‌های کمتر پنج هزار تن از موقعیت ممتازی برخوردار است.

مدیر بندر و دریانوردی شادگان در تشریح مزایای حاصل از جذب کالا و کشتی در این بندر گفت: با ورود و پهلوگیری هر یک فروند شناور به منظور بارگیری و یا تخلیه، فرصت‌های اشتغال مستقیم در پای اسکله و انبار و اشتغال غیر مستقیم به لحاظ تردد کامیون‌های حامل بار فراهم می‌شود که تأثیر بسزایی در ایجاد اشتغال برای نیرو‌های بومی در منطقه به دنبال خواهد داشت.

بندر تجاری شادگان با ظرفیت پذیرش شناور‌های زیر پنج هزار تن و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تُن در سال در منطقه در انتهای خور ابوخضیر قرار دارد.

این بندر در فاصله ۱۰۷ مایل دریایی از بندر شویخ کویت و ۱۱۵ و ۱۳۰ مایل دریایی از بنادر ام‌القصر و بصره در عراق دارد و می‌تواند در رونق کسب و کار و تجارت در منطقه و توسعه بازرگانی با کشور‌های همجوار نقش مهمی ایفا کند.

بندرشادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل شده است.  
این بندر تجاری مشتمل بر دو پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ۱۰۳ متر و عرض ۱۲ متر و دو پل قابل دسترسی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار