۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

پروژه‌های راهبردی بندر امام در آستانه بهره‌برداری

پروژه‌های جاده ترانزیتی کمربندی، تقاطع غیر همسطح در مسیر ترانزیتی و گازرسانی بندر امام خمینی(ره) در آستانه بهره‌برداری هستند.
کد خبر: ۹۴۶۴۲

پروژه‌های راهبردی بندر امام در آستانه بهره‌برداری

به گزارش خبرنگار مانا؛ سه پروژه راهبردی بندری بندر امام خمینی(ره) در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، مجید دیوان مدیر پروژه جاده کمربندی بندر امام با بیان اینکه احداث این جاده، ترافیک را از مسیرهای داخلی شهر بندر امام به کمربندی منتقل کرده است، گفت: با احداث ۸ کیلومتر جاده کمربندی از سوی اداره بنادر و دریانوردی خوزستان ترافیک سنگین داخل شهر بندر امام کاملاً رفع شده و سرعت ترانزیت افزایش یافته است.

وی حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این پروژه را ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: پروژه یاد شده طی سه سال انجام شده و اعتبار آن از محل منابع داخلی سازمان بنادر تأمین شده است.

مدیر توسعه پروژه‌های بندر امام خمینی(ره) نیز درخصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح در مسیر بندر امام و بزرگراه ترانزیتی خلیج فارس، تصریح کرد: با احداث این پروژه که در مسیر کریدور شمال-جنوب قرار دارد ضمن برطرف شدن گره ترافیکی موجود سرعت ترانزیت در این مسیر نیز افزایش خواهد یافت.

فیض‌اله مرتضی‌زاده پیشرفت این پروژه را ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح ریلی بندر امام به بزرگراه خلیج فارس با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در حال اتمام است.

وی با ابراز گلایه از اداره راه و شهرسازی بندر امام نسبت به تعلل در ادای سهم خود در این پروژه، اظهار کرد: در پروژه یاد شده راه‌آهن مکلف به تأمین اعتبار و اجرای ۴۰ درصد از پروژه و اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ۳۰ درصد بودند که به صورت کامل تکلیف خود را طی دو سال و نیم گذشته انجام داده‌اند، ولی اداره راه و شهرسازی بندر امام به علت کمبود اعتبار در انجام تکلیف خود تعلل نموده است.

حسین یعقوبی کارشناس ناظر بر پروژه گازرسانی به بندر‌ امام نیز با بیان اینکه با هدف توسعه امورزیربنایی و تامین سوخت پاک و ارزان پروژه گازرسانی به بندر امام در حال انجام است، گفت: این پروژه با پیشرفت ۹۵ درصدی در دهه فجر انقلاب به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون و تا پیش از این شرکت‌های دولتی و خصوصی مستقر در بندر امام مجبور به استفاده از سوخت‌های فسیلی آلاینده بودند، تصریح کرد: با اجرای گازرسانی به بندر‌ امام همزمان با کاهش چشمگیر آلایندگی هزینه‌های سنگین تأمین سوخت نیز کاهش خواهد یافت.

یعقوبی اعتبار هزینه شده برای این پروژه راهبردی بندری را مجموعاً ۱۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ظرفیت گازرسانی در زمان بهره‌برداری کامل به میزان ۵۰ هزار مترمکعب در ساعت خواهد بود.

پروژه‌های راهبردی بندر امام در آستانه بهره‌برداری

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار