۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

هوای شهر بندری شادگان در وضعیت ناسالم

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به استناد سامانه پایش هوای کشور اعلام کرد: هوای شهر بندری شادگان در ششمین روز از فصل زمستان در شرایط ناسالم قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۶۳۵

هوای شهر بندری شادگان در وضعیت ناسالم

به گزارش خبرنگار مانا، شاخص هوای شهر بندری شادگان به ۱۵۶ AQI رسیده که در چنین وضعیتی، هوا برای همه گروه‌های سنی ناسالم است.

با افزایش آلودگی هوا که علت آن وارونگی (اینورژن) و سکون هوا است، احتمال تعطیلی مدارس و کاهش ساعت کاری در شهر بندری شادگان دور از انتظار نیست.

در هفته گذشته مدارس چندین شهر بندری و ساحلی خوزستان به علت آلودگی هوا تعطیل شد و ساعات کار اداری نیز کاهش یافت.

بر اساس اعلام مرکز سامانه پایش هوای کشور، هوای شهر‌های ماهشهر، خرمشهر و آبادان قابل قبول است.

بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور در شرایطی که هوا " ناسالم" است افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و افراد دیگر باید فعالیت طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شاخص AQI معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است.

این شاخص به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعریف شده است.

هوای بیشتر شهر‌های خوزستان در طول سال به علت تنوع آلاینده‌های جوی به‌خصوص گرد‌وخاک و دود مشعل‌های نفت و گاز در شرایط ناسالم قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار