۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

نرخ حمل کانتینر در خطوط چین، اروپا و آمریکا باز هم نزولی شد

شاخص جهانی کانتینر (WCI) در هفته منتهی به ۲۴ دسامبر با ۷ درصد کاهش به ۲۴۰۴ دلار رسید که ناشی از کاهش نرخ‌ها در خطوط تجاری چین به اروپا و آمریکا بود.
کد خبر: ۹۴۶۳۱

نرخ حمل کانتینر در خطوط چین، اروپا و آمریکا باز هم نزولی شد


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس ارزیابی مؤسسه drewry نرخ روزانه حمل‌و‌نقل کانتینری از شانگهای به روتردام در هفته گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته و به رقم بی سابقه ۲۱۹۲ دلار رسید.

بر اساس این گزارش سقوط نرخ‌ها به دلیل کاهش تقاضا اتفاق افتاد و به نظر می‌رسد که نرخ‌ها تا سال جدید چینی به کاهش خود ادامه می‌دهد.

شاخص جهانی کانتینر (WCI) نشان می‌دهد که سود حمل‌و‌نقل کانتینری که ۲۲ ماه طول کشید تا به بالاترین سطح خود برسد در مدت ۱۴ ماه روند نزولی به خود گرفت.

از سوی دیگر برای اولین بار صادرات چین ظرف دو هفته گذشته ۰.۳ درصد کاهش نشان داده و برای اولین بار در مسیر چین به اروپا ۱۳ درصد از سفارشات لغو شد.

در حال حاضر خط تجاری شانگهای به اروپا و آمریکا با اُفت ۸۴ درصدی مواجه است. به طور کلی در حال حاضر شاخص جهانی کانتینر به پایین‌ترین سطح ۲۶ ماهه خود رسیده است. شاخص‌ها بیانگر آن است که نسبت به اُکتبر اُفت بیشتری دارد.

در ادامه این گزارش آمده است از سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی تا‌کنون بدترین زمان برای حمل‌و‌نقل کانتینری به شمار می‌رود و کاهش نرخ‌های چین به آمریکا  ادامه دارد.

در همین حال نرخ روزانه حمل‌و‌نقل کانتینر ۴۰ فوتی از نوامبر ۲۰۲۱ تا نوامبر ۲۰۲۲ میلادی از ۹۰۰۰ دلار به حدود ۲۵۰۰ دلار رسیده است.

 همچنین از نوامبر ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلادی نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی از شانگهای به نیویورک از ۱۳۰۰۰ دلار تا ۶۰۰۰ دلار پایین آمده است.

نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی از نوامبر ۲۰۲۱ تا نوامبر ۲۰۲۲ میلادی از شانگهای به جینوا‌ی ایتالیا از ۱۲۰۰۰ دلار به حدود ۴۰۰۰ دلار رسیده است.

نرخ حمل کانتینر در خطوط چین، اروپا و آمریکا باز هم نزولی شد 


                                               نمودار سیر نزولی حمل کانتینر ۴۰ فوتی از ۲۷ نوامبر ۲۰۲۱ تا ۹ نوامبر ۲۰۲۲

 این گزارش حاکی است از ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲ تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲ میلادی نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی از شانگهای به نیویورک با ۴ درصد کاهش از ۵۳۵۱ به ۴۸۴۶ دلار رسیده است.

نرخ حمل کانتینر از شانگهای به لس‌آنجلس با ۳ درصد کاهش از ۲۲۶۲ دلار به ۲۰۶۹ دلار رسید.

نرخ شانگهای به روتردام از ۱۰ نوامبر تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲ میلادی از ۳۱۲۶ به ۲۱۹۲ دلار با ۱۸ درصد کاهش رسید.

شاخص ترکیبی حمل کانتینر از نوامبر ۲۰۲۱ تا نوامبر ۲۰۲۲ میلادی، به طور متوسط ۷۴ درصد کاهش نشان می‌دهد که این رقم در خطوط شانگهای به روتردام تا ۸۴ درصد  نیز پایین آمده است.


نرخ حمل کانتینر در خطوط چین، اروپا و آمریکا باز هم نزولی شد
                                            جدول اُفت نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی از ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲ تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲ میلادی

ارسال نظرات
آخرین اخبار