۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

ژاپن بیمه کشتی‌ها را در آب‌های روسیه متوقف کرد

۳ شرکت بیمه ژاپنی، بیمه کشتی‌ها را برای دریافت خسارت در تمام آب‌های روسیه متوقف کردند.
کد خبر: ۹۴۶۲۴

ژاپن بیمه کشتی‌ها را در آب‌های روسیه متوقف کرد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از رویترز؛ شرکت‌های بیمه نیچیدو، Sompo و میتسویی سومیتومو ژاپن  در تاریخ ۲۴ دسامبر تصمیم خود را عملی کردند.

این گزارش حاکی است تصمیم بیمه‌گران به دلیل خودداری شرکت‌های بیمه اتکایی از پذیرش خطرات ناشی از جنگ ۱۰ ماهه روسیه – اوکراین است.  در همین حال گفته می‌شود توقف بیمه شدن کشتی‌ها  شامل آب‌های خاور دور و مناطق دور از جنگ نیز می‌شود.

بر اساس این گزارش روزنامه Nikkei ژاپن نیز در این زمینه نوشت: این موضوع بر واردات انرژی ژاپن به ویژه گاز LNG تأثیر خواهد گذاشت.

به نوشتۀ این روزنامه بدون شک این تصمیم ژاپن بر واردات LNG ژاپن از پروژه نفت و گاز ساخالین-2  روسیه تأثیر خواهد گذاشت، زیرا نفت و گاز جزیرۀ ساخالین-2 که بخشی از آن متعلق به GAZP.MM  گاز‌پروم روسیه و شرکت‌های ژاپنی است برای امنیت انرژی ژاپن بسیار حیاتی است، زیرا ۹ درصد واردات گاز LNG ژاپن را تشکیل می‌دهد.

رویترز در پایان گزارش پیش‌بینی کرد احتمال دارد سه شرکت بیمه ژاپنی پس از تعطیلات کریسمس مذاکره خود را با شرکت بیمه اتکایی آغاز کنند تا بتوانند نسبت به بیمه کشتی‌ها در مناطق جنگی روسیه اقدام کنند؛ زیرا اقدام ژاپن نمی‌تواند مدت زمان بیشتری دوام بیاورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار