۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

تهدید زنجیرۀ تأمین در چین با افزایش مجدد ویروس کووید- ۱۹

چند هفته پس از لغو سیاست کووید صفر در چین، کووید- ۱۹ دوباره در چین بیداد می‌کند.
کد خبر: ۹۴۶۱۹

تهدید زنجیرۀ تأمین در چین با افزایش مجدد ویروس کووید- ۱۹

به گزارش گروه بین‌­الملل مانا به نقل از سایت فلت­مون؛ نرخ ابتلا به ویروس کووید ۱۹ طور چشمگیری افزایش یافته است و زنجیرۀ تأمین دوباره در معرض خطر تنگنا‌ها قرار دارد. حدود ۵.۴۳ میلیون مورد مثبت در شانگهای وجود دارد و تخمین زده می‌شود که تا پایان سال حدود ۱۲.۵ میلیون نفر جدید به این بیماری مبتلا شوند.

گفتنی­ است؛ موارد ابتلا بلافاصله پس از لغو ناگهانی اقدامات کنترلی سیاست کووید صفر به طرز چشمگیری افزایش یافت.

بر اساس گزارش رسیده ۹۰ درصد از کارکنان بنادر بزرگ چین از ۲۱ دسامبر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌­اند. بسیاری از رانندگان کامیون مبتلا شده‌­اند، کارخانه‌ها و شرکت‌های لجستیک تعطیلات سال نو را زودتر و طولانی‌تر آغاز کرده‌اند.

تا پایان دسامبر، ۶۰ درصد از شرکت‌ها در گوانگ­دونگ، ژجیانگ و شاندونگ دست از کار خواهند کشید. برخی از کارخانه­‌ها نیز به دلیل کمبود قطعات یا مواد اولیه از سوی تامین کنندگان خود، تولید را کُند خواهند کرد.

از این رو ازدحام، بارِ دیگر در حال افزایش است و زنجیرۀ تأمین کشور ممکن است بار دیگر با چالش‌هایی روبه‌رو شود. با این حال، خط نقره‌ای وجود دارد، زیرا تقاضای واردات برای کریسمس و سال نو کاهش یافته است، تقاضا به پایین‌ترین سطح فصلی رسیده است و فشار بر زنجیرۀ تأمین را کاهش می‌دهد.

بر اساس نظرسنجی که توسط World Economics انجام شد، نشان می­‌دهد که اعتماد تجاری چین به پایین‌ترین حد خود در ۱۰ سال گذشته رسیده است. با این حال، دولت چین گزارش داده است که وضعیت قابل پیش‌بینی و تحت کنترل است. آن‌ها همچنین اعلام کرده­‌اند که اقداماتی را برای اصلاح پاسخ خود به بحران انجام داده‌­اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار