۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

آب‌های شمال غرب خلیج فارس در دو روز آینده مواج و توفانی است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آب‌های شمال غرب خلیج فارس، مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان روز‌های شنبه و یکشنبه سوم و چهارم دی ماه مواج و توفانی است.
کد خبر: ۹۴۶۰۳

آب‌های شمال غرب خلیج فارس در دو روز آینده مواج و توفانی است

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، به علت تغییرات آب وهوایی و عبور یک سامانه فعال بارشی از روی خلیج فارس، آب‌های منطقه مواج و متلاطم خواهد بود و احتمال اینکه ارتفاع موج تا ۲.۵ متر برسد وجود دارد.

وی افزود: به علت مد دریا و مواج شدن آب‌های اروندرود و بهمنشیر، احتمال واژگونی قایق‌های کوچ صیادی و پاره شدن تور‌های ثابت ماهیگیری وجود دارد.

سبزه زاری افزود: تردد شناور‌های صیادی و باری در محدوده آب‌های شمال غرب خلیج فارس خطرآفرین و ناایمن است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان‎، پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان را بارندگی پراکنده و مه صبگاهی و شبانگاهی و تندباد لحظه‌ای اعلام کرد.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مناطق ساحلی خوزستان، از دستگاه‌های امدادی و اورژانس خواست آمادگی لازم برای تداوم خدمت رسانی به مردم و مقابله با حوادث غیرمترقبه داشته باشند.

شیلات خوزستان از صیادان محلی استان خواست تا بهبود شرایط جوی، به دریا نروند و سفر‌های خود را به صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس محدود کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار