۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

موج دریا در نوار ساحلی بوشهر تا ۱۵۰ سانتیمتر افزایش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی در سطح زرد در استان بوشهر خبر داد و گفت: تا روز یکشنبه هفته آینده ۴ دی ماه موج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۱۵۰ سانتیمتر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۴۶۰۱

موج دریا در نوار ساحلی بوشهر تا ۱۵۰ سانتیمتر افزایش می‌یابد

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: توصیف این هشدار وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید تا ۴ دی ماه است.

وی نوع مخاطره هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر را وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی بسیار شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت دانست و گفت: افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا ۱۰۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر و گاهی بیش از ۲۵۰ سانتیمتر از دیگر مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر هشدار دریایی سطح زرد را خلیج فارس دانست و خاطر نشان کرد: این وضعیت مخاطرات در پی دارد که اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی از آن جمله است.

وی اکنون ارتفاع موج دریا در استان بوشهر را ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر دانست و تصریح کرد: ارتفاع موج دریای خلیج فارس در استان بوشهر از اواخر وقت در فراساحل مناطق شمالی و مرکزی طی ساعاتی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر افزایش می‌یابد.

شکوهی‌پور ادامه داد: توصیه می‌شود ضمن خودداری از تردد دریایی از جمله قایق صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر از شنا کردن در نوار ساحلی استان بوشهر خودداری شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار