۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
مرزبان اعلام کرد:

برگزاری رویداد موازی روز جهانی دریانوردی به میزبانی ایران

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: سال آینده رویداد موازی روز جهانی دریانوردی از سوی IMO در ایران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۵۹۵

برگزاری رویداد موازی روز جهانی دریانوردی به میزبانی ایران

علی‌اکبر مرزبان در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه سازمان جهانی دریانوردی IMO هر ساله با پیشنهاد دبیرکل و تصویب شورای این سازمان رویدادی را موازی با روز جهانی دریانوردی به میزبانی یکی از کشور‌های عضو IMO برگزار می‌کند، تصریح کرد: پس از تلاش­‌های مستمر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و بررسی­‌های صورت گرفته از طرف شورای IMO  از میان تقاضای پرشمار کشورها، تقاضای ایران برای میزبانی این رویداد پذیرفته شده و در مهرماه ۱۴۰۲ سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران این رویداد را برگزار خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه رویداد موازی IMO در سال جاری پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور آفریقای جنوبی برگزار شد، خاطر نشان کرد: طی آن مراسم پرچم میزبانی بعدی از سوی سازمان جهانی دریانوردی و وزیر دریانوردی آفریقای جنوبی به هیئت ایرانی تحویل شد.

مرزبان با تاکید بر اینکه کار‌های اجرایی این رویداد بزرگ به‌زودی آغاز می‌شود، افزود: ستادی با حضور روسای ارگان­های دریایی کشور و کمیته‌­های اجرایی و علمی در این خصوص راه­‌اندازی خواهد شد که در راستای محوریت شعار سال IMO یعنی «مارپل در ۵۰ سالگی- تعهد ما ادامه دارد» فعالیت خواهد کرد.

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان­های تخصصی و بین­‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی، تاکید کرد: این رویداد به جهت حضور همه دولت­های عضو سازمان جهانی دریانوردی و دیگر سازمان­های بین­‌المللی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم دبیرکل IMO به همراه معاونین این سازمان به عنوان سخنران اصلی در کنار دیگر سخنرانان از کشور‌ها و سازمان­های مختلف جهانی حضور خواهند یافت، ادامه داد: مراسم یاد شده قرار است چند روز به طول بیانجامد و امید است که به بهترین شکل ممکن ایران را در صدر اخبار دریایی دنیا قرار دهد.

مرزبان در پایان اظهارات خود خاطر نشان کرد: برگزاری این رویداد می­‌تواند در عرصه‌­های بین‌­المللی فشار‌های حداکثری برای انزوای ایران را به ویژه در حوزه حمل و نقل دریایی به چالش جدی بکشد.

گفتنی است؛ رویداد موازی روز جهانی دریانوردی یکی از بزرگترین همایش‌های بین‌المللی است که از سوی دولت­ها برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار