۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

فولاد آستنیتی انقلابی در طراحی و ساخت تاسیسات خشکی و دریا

فولاد غیرقابل زنگ آستنیتی(Austenitic )طیف نوآورانه‌ای از فولادهای غیرقابل زنگ با استحکام بالا است که انقلابی در طراحی و ساخت تأسیسات خشکی و دریایی در بخش نفت، گاز و گاز طبیعی مایع را به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۴۵۸۲

فولاد آستنیتی انقلابی در طراحی و ساخت تاسیسات خشکی و دریا

به گزارش گروه بین­‌الملل مانا به نقل از اوشن نیوز؛ فولاد آستنیتی سری جدید طیف نوآورانه­‌ای از فولاد‌های غیرقابل زنگ با استحکام بالا است که انقلابی در طراحی و ساخت تأسیسات خشکی و دریایی در بخش نفت، گاز و گاز طبیعی مایع (LNG) را به همراه دارد.

پیش‌بینی می‌­شود تقاضای جهانی برای LNG تا سال ۲۰۴۰ میلادی به ۷۰۰ میلیون تن در سال برسد که به مراتب نیاز به زیرساخت­های‌LNG در پایانه‌­های واردات و صادرات در کشتی‌­های FLNG و حامل­‌های LNG افزایش می‌یابد.

هدف از ایجاد این تأسیسات؛ کمک درخصوص به حداکثر رساندن عملکرد تأسیسات، کاهش انتشار کربن و بهینه­‌سازی هزینه طول عمر تأسیسات مورد استفاده است.

فولاد‌های غیرقابل زنگ آستنیتی با استحکام بالایی که دارند عملکرد بهتری نسبت به فولاد‌های غیرقابل زنگ آستنیتی معمولی دارند و یک جایگزین مقرون به صرفه برای آلیاژ‌های نیکل nickel-alloys هستند.

بر اساس گفته­‌های دکتر «سی. وی. روسکو»، سازنده فولاد آستنیتی؛ سری N'GENIUS دارای شکل‌پذیری و ظرفیت سختی بسیار در دما‌های زیر‌صفر و برودتی است؛ همچنین استحکام و مقاومت فوق‌العاده بالایی در برابر زنگ‌­زدگی دارد.  

در ادامه دکتر «روسکو» افزود: طراحی منحصر‌به‌فرد این نوع فولاد آستنیتی مزایای بسیاری را برای صنعت خشکی و فراساحلی به دنبال دارد که باعث می‌­شود تا محصولات و تجهیزات عمر طولانی‌­تری داشته باشند و پروژه­‌ها پایدارتر و مقرون به صرفه‌­تر شوند.

سری جدید فولاد آستنیتی؛ پتانسیل سبک‌تر و کوچک‌تر کردن محصولات و تجهیزات سیستم‌های لوله‌کشی LNG؛ همچنین مزیت کاهش زمان و کاهش هزینه‌­های کلی ساخت و ساز و بهره­‌مندی از حمل‌و‌نقل آسان­تر را دارد.

این فولاد جدید به طور قابل‌توجهی وزن را کاهش می‌دهد و بر محدودیت‌های فضا و ارتفاع غلبه خواهد کرد. همچنین دسترسی به خدمات، تعمیرات، ارتقاء، نگهداری یا جایگزینی محصولات و تجهیزات را در آینده بهبود می‌­بخشد.

سری N'GENIUS با تسریع اجرای گسترده‌تر فنّاوری جذب و ذخیره کربن (CCS)، فنّاوری سبز را عملی‌­تر کرده و نقش اساسی در کاهش انتشار کربن ایفا خواهد کرد.

فولاد آستنیتی انقلابی در طراحی و ساخت تاسیسات خشکی و دریا
فولاد آستنیتی انقلابی در طراحی و ساخت تاسیسات خشکی و دریا

ارسال نظرات
آخرین اخبار