۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

برخورد قاطع با قاچاق سلاح و مواد مخدر در سواحل جنوب کشور

فرمانده مرزبانی و دریابانی فراجا از برخورد قاطع و شدید با قاچاق سلاح و مواد مخدر در سواحل جنوب کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۷۶

برخورد قاطع با قاچاق سلاح و مواد مخدر در سواحل جنوب کشور

به گزارش خبرنگار مانا، سردار سرتیپ احمدرضا گودرزی در جریان بازدید از آبراه مرزی اروندرود با قدردانی از ساکنان مناطق ساحلی به عنوان مرزبانان واقعی کشور افزود: اعضای ۱۹ باند قاچاق مهمات و سلاح در تالاب هورالعظیم که در حال ورود سلاح و مهمات جنگی به کشور بودند با هوشیاری مرزبانان دستگیر شدند.

وی گفت: در عملیاتی دیگر ۲۳ هزار ۷۷۳ فشنگ جنگی و یک قبضه کلت از شناوری در آبراه اروند کشف و ضبط شد.
فرمانده مرزبانی ودریابانی فراجا افزود: ماموران مرزبانی این محموله قاچاق را از شناور‌های صیادی در آبراه اروند کشف و توقیف کردند و در این رابطه دو قاچاقچی نیز دستگیر شدند.  

گودرزی افزود: در ۲۷ آذر ماه نیز مرزبانان با یک گروه مسلح در بندر جاسک درگیر شده و سه نفر از قاچاقچیان را دستگیر کردند و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از جمله مواد مخدر صنعتی، سلاح و مهماتی که قاچاقچیان به دریا ریخته بودند کشف و ضبط کردند.

وی گفت: مأموران دریابانی کشور شبانه روز با استفاده از تجهیزات پیشرفته و به روز اجازه نخواهند داد محموله‌های قاچاق از طریق آب‌های جنوبی کشور و خلیج فارس به خصوص سلاح و اسلحه که به ناامنی در کشور دامن می‌زنند وارد کشور شود.

فرمانده مرزبانی و دریابانی فراجا وضعیت امنیتی و کشتیرانی در آبراه اروندرود را مطلوب توصیف کرد و افزود: دریابانان دو کشور ایران و عراق تعامل خوبی دارند و با عوامل ناامنی برخورد می‌کنند.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار