۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴

تخلیه و بارگیری یک و نیم میلیون تن کالای تجاری در مجتمع بندری نگین بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به حجم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تنی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری نگین بوشهر گفت: این میزان تحلیه و بارگیری کالا در مدت یکسال گذشته ثبت شده است.
کد خبر: ۹۴۵۶۲

تخلیه و بارگیری یک و نیم میلیون تن کالای تجاری در مجتمع بندری نگین بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در نشست بررسی وضعیت طرح‌های عمرانی بنادر استان بوشهر با حضور علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در هشت ماه امسال حمل و نقل کانتینری در بندر بوشهر با افزایش ۵۴ درصدی نسبت‌به مدت مشابه پارسال به ۴۱ هزار و ۳۰۰ تی. ای. یو رسیده است.

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی حمل و نقل کالای عمومی در بندر بوشهر، افزود: با فعال شدن واحد تولید کود شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، در یک سال گذشته چهار کشتی حامل خاک فسفات به عنوان مواد اولیه تولید شیمیایی در مجتمع بندری نگین تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: همچنین در همین مدت حجم صادرات و واردات در مجتمع بندری نگین به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید که این میزان عملکردی بسیار قابل قبول برای این مجتمع به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: بندر دیر نیز از جمله بنادر تابعه استان بوشهر است که در چند ماهه اخیر با رشدی فزاینده در حوزه صادرات مواجه بوده است.

شکیبی نسب با بیان اینکه در مجتمع بندری نگین بوشهر اکنون طرح اسکله ۱۲۰ متری عملیات اجرایی آن رو به پایان است خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در این بندر فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: با بهره برداری از طرح یاد شده رشد قابل توجهی در افزایش صادرات و عملکرد بندر بوشهر ایجاد خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: جاده دسترسی مجتمع بندری نگین از دیگر طرح‌های اولویت‌دار بندر بوشهر است که راستای تسهیل در پذیرش و تخلیه کشتی‌های بالا ظرفیت بالا مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی افزود: برای مجتمع بندری نگین دیوار‌کشی نیز حائز اهمیت ویژه‌ای است که باید شرایط برای تحقق این مهم فراهم شود.

 شکیبی‌نسب عنوان کرد: سرمایه‌گذاران زیادی داوطلب سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری نگین هستند که بدون تردید پایان طرح‌های زیرساختی منجر به جذب سرمایه‌گذاران متعدد داخلی و خارجی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار