۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر:

۳۸ هزارتن میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر برداشت شد

سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر از برداشت ۳۸ هزار تن میگوی پرورشی از استخرهای پرورشی در استان خبر داد و گفت: تولید میگو پرورشی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۴۵۶۱

۳۸ هزارتن میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر برداشت شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عقیل امینی با بیان اینکه امسال برای پرورش دهندگان میگو سال خوبی بود اظهار داشت: در حالی‌که پیش‌بینی برداشت ۳۳ هزار تن میگو از مزارع استان را داشتیم، تاکنون افزون بر ۳۸ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی با اشاره به فعالیت مزارع پرورش میگو در ۱۲ سایت، ۳۷۹ مزرعه و پنج هزار و ۴۴۰ استخر خاطر نشان کرد: سطح ذخیره‌سازی بچه میگو امسال در مزارع پرورشی استان شش هزار و ۴۲۴ هکتار است.

به گفته سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر امسال در ۲۱ کارگاه تکثیر افزون بر ۲.۵ میلیارد قطعه بچه میگو ذخیره‌سازی شد که علاوه بر تامین نیاز داخل استان، مازاد آن به استان‌های هرمزگان، خوزستان و گلستان ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر قطب اول تولید میگوی پرورشی در کشور است، گفت: افزون بر ۹۰ درصد میگوی پرورشی این استان به کشور‌های چین و روسیه صادر می‌شود.

امینی یادآور شد: پارسال ۲۸ هزار تن برداشت میگو از مزارع داشتیم که با برنامه‌ریزی انجام شده امسال تولید بسیار بیشتر از پارسال و بیش از حد انتظار بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار