۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

ساخت کشتی تفریحی در کیش با دانش داخلی / تجهیز و توسعه اسکله‌ها و مراکز تفریحی ساحلی در جزیره کیش

معاون گردشگری کشور گفت: یکی از موانعی که توجیه‌پذیری اقتصادی حوزه گردشگری دریایی را با خطر مواجه می‌کرد و انگیزه را در سرمایه‌گذاران ایجاد نمی‌کرد، مسأله سوخت بود که با پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی، بعد از دو دهه این امر محقق شد و به گونه‌ای تنظیم شده که این حوزه مورد حمایت واقع شود.
کد خبر: ۹۴۵۶۰

ساخت کشتی تفریحی در کیش با دانش داخلی / تجهیز و توسعه اسکله‌ها و مراکز تفریحی ساحلی در جزیره کیش

به گزارش خبرنگار مانا؛ علی‌اصغر شالبافیان با بیان این که مناسب‌سازی تاسیسات حوزه گردشگری، موزه‌ها، ‌آمادگی راهنمایان گردشگری برای حوزه گردشگری دسترس پذیر و دیگر مسائل جزء برنامه‌های ما بوده است،‌ اظهار کرد: نیازسنجی‌های لازم در این حوزه انجام شده و از طرفی برای توسعه متوازن جزیره کیش پروژه‌های مختلف حوزه گردشگری مورد بررسی قرار گرفت و کمک‌هایی در حوزه رفع موانع و تسهیلات به عنوان یکی از رویکردهای ما در این سفر دنبال شد.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: توجه به توسعه جاذبه‌های گردشگری را یکی از لازمه‌های جزیره کیش دانست و گفت: رشد کافی اقامتگاه‌های کیش را در سال های اخیر داشتیم اما جاذبه‌های گردشگری به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته است، در عین حال عواملی مانند توسعه پارک‌های موضوعی بخشی از پر کردن اوقات فراغت گردشگران در این راستاست.

وی به حوزه گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت: یکی از موانعی که توجیه پذیری اقتصادی حوزه گردشگری دریایی را با خطر مواجه می‌کرد و انگیزه را در سرمایه‌گذاران ایجاد نمی‌کرد، مسأله سوخت بود که با پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی، بعد از دو دهه این امر محقق شد و به گونه‌ای تنظیم شده که این حوزه مورد حمایت واقع شود.

شالبافیان افزود: تجهیز و توسعه اسکله‌های تفریحی، مراکز تفریحی ساحلی و ... را در جزیره کیش دنبال خواهیم کرد و با اعطای تسهیلات سرمایه‌گذاران را تشویق به این امر می‌کنیم و برای رفع موانعشان اقداماتی انجام شده است تا سرمایه‌گذار با مسائل صدور مجوز سر و کار نداشته باشد.

شالبافیان در خصوص افتتاح کشتی تفریحی در کیش،‌ خاطرنشان کرد: این طرح از آنجایی مورد خرسندی است که با استفاده از توان داخلی ساخته شده است و ظرفیت جوانان ایرانی را برای کار در این حوزه نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار