۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

ایجاد امکانات توریسم دریایی در بندر صیادی جواد‌الائمه

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از ایجاد امکانات گردشگری در بندر صیادی جواد الائمه واقع در استان هرمزگان خبر داد و گفت: بندر جوادالائمه به دلیل قرار گیری در خور طبیعی منحصر به فرد از پتانسیل بالایی برای ایجاد امکانات گردشگری دریایی و ساحلی برخوردار است.
کد خبر: ۹۴۵۵۸

 

ایجاد امکانات توریسم دریایی در بندر صیادی جواد‌الائمه

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا از ایجاد امکانات گردشگری در بندر صیادی جواد‌الائمه واقع در استان هرمزگان خبر داد و گفت: بندر جوادالائمه به دلیل قرار‌گیری در خور طبیعی منحصر‌به‌فرد از پتانسیل بالایی برای ایجاد امکانات گردشگری دریایی و ساحلی برخوردار است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ادامه داد: پتانسیل بالای گردشگری دریایی و ساحلی در بندر صیادی جواد‌الائمه باعث شد تا مطالعات لازم از سوی سازمان شیلات ایران جهت ایجاد امکانات گردشگری در این بندر صورت گیرد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بهره گیری از ظرفیت گردشگری منطقه در کنار فعالیت‌های صیادی می‌تواند باعث افزایش رونق اقتصادی بندر صیادی جواد الائمه شود.

وی با اشاره به اینکه این امر بسیار مورد استقبال تعاونی‌های صیادی فعال در منطقه قرار گرفته است، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد رونق توریسم دریایی و ساحلی با ایجاد زیرساخت‌های لازم و نیز بهره گیری از ظرفیت‌های بندر صیادی جواد‌الائمه خواهیم بود.

بهشتیان با بیان اینکه بندر صیادی جواد الائمه به عنوان طرح پایلوت جهت ایجاد امکانات گردشگری در میان سایر بنادر کشور برگزیده شده است، خاطرنشان ساخت: در صورت موفق بودن طرح مذکور، این پروژه در سایر بنادر صیادی که از ظرفیت گردشگری برخوردار هستند نیز اجرایی خواهند شد.

وی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه بندر صیادی جواد‌الائمه یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین بنادر صیادی جنوب کشور محسوب می‌شود، بیان داشت: به منظور بهسازی این بندر صیادی امسال مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافته است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران عنوان کرد: میزان اعتبار تخصیص یافته به منظور ساخت دیوار ساحلی، هدایت آب‌های سطحی به سمت خور و ساخت اسکله‌های پلکانی جهت پهلوگیری شناور‌های صیادی هزینه خواهد شد.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه مدیریت بهره برداری و اجرایی بندر صیادی جواد‌الائمه به تعاونی‌های صیادی بخش خصوصی واگذار شده است، بیان داشت: فقط مدیریت درسطح عالیه به عهده سازمان شیلات ایران است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران بندر صیادی جواد‌الائمه واقع در شهرستان پارسیان به لحاظ اقتصادی و تأمین معاش از اهمیت بالایی در منطقه برای جامعۀ محلی برخوردار است، لذا سازمان شیلات ایران توجه ویژه‌ای به این بندر صیادی دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در ادامه گفته‌های خود با اشاره به فعالیت ۲۵۰ فروند قایق صیادی مجاز در بندر جواد‌الائمه اظهار داشت: همچنین حدود ۵۰ فروند لنج صیادی نیز در این بندر به صیادی اشتغال دارند.

بهشتیان با بیان اینکه بیش از هزار و ۳۰۰ نفر صیاد در بندر صیادی جواد الائمه فعالیت دارند، تصریح کرد: با احتساب تعداد شاغلین غیر‌مستقیم، اشتغال بیش از پنج هزار نفر فقط در زمینه صید و صیادی به فعالیت بندر جواد الائمه وابسته است.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان پارسیان در حوزه شیلات به ویژه بخش صید و صیادی ظرفیت‌های قابل توجه‌ای دارد، خاطرنشان ساخت: بهسازی بندر صیادی جواد‌الائمه نقش مهمی در توسعه و رونق صنعت شیلات این منطقه خواهد داشت.

بهشتیان با اشاره به اینکه عملیات مطالعاتی ساخت بندر صیادی جواد‌الائمه به اتمام رسیده است، گفت: با توجه به تخصیص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان، به زودی این پروژه شیلاتی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، شهرستان ۴۰ هزار نفری پارسیان غربی‌ترین شهرستان استان هرمزگان است که شغل اغلب مردم آن صیادی، ماهی‌گیری و کشاورزی است. شهرستان پارسیان در ۴۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار