۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

صدور اولین تائیدیه طراحی کشتی حامل هیدروژن فشرده جهان

شرکت انرژی استرالیایی پروواریس، تائیدیه طراحی کشتی H ۲ Neo حامل هیدروژن فشرده را از دفتر حمل‌و‌نقل دریایی (ABS) آمریکا دریافت کرد.
کد خبر: ۹۴۵۵۱

صدور اولین تائیدیه طراحی کشتی حامل هیدروژن فشرده جهان

بر اساس گزارش گروه بین­‌الملل مانا به نقل از آفشور انرژی؛ دفتر حمل‌و‌نقل دریایی آمریکا طراحی کشتی حامل هیدروژن فشرده 26 هزار متر مکعبی H2Neo را بررسی و تایید کرده است، این تائیدیه متعلق به شرکت استرالیایی پروواریس(شرکت Global Energy Venture سابق) است که گفته می­‌شود اولین مورد در نوع خود است که این سطح تایید را دریافت می­‌کند.

بر اساس گزارش ABS؛ مخزن هیدروژن چند لایه پروواریس می­‌تواند در کشتی حامل H2Neo گنجانده شود؛ پس از اخذ تائیدیه طراحی، این شرکت وارد فاز بعدی خواهد شد که شامل ساخت و آزمایش نمونه اولیه مخزن هیدروژن و آماده‌سازی برای ساخت کشتی با کشتی‌سازی منتخب است.

 پروواریس کارگزار کشتی کلارکسونز را برای انجام فرآیند انتخاب و مناقصه کارخانه کشتی‌­سازی در اوایل سال 2023 میلادی منصوب کرده است.

«پِر رود»، مدیر اجرایی فنی پروواریس در این باره گفت: H2Neo با حجم تأمین هیدروژن منطقه­‌ای از سال 2026 میلادی در دسترس خواهد بود و H2Max کشتی دیگر حامل هیدروژن این شرکت برای سال 2030 میلادی هدف‌گذاری شده است، که می‌­تواند از یک پروژه صادراتی با ظرفیت قابل توجه 950 هزار تُن در سال پشتیبانی کند.

پروواریس اکنون با اطمینان از رویکرد طراحی خود پس از تایید ABS، توسعه کشتی‌های H2Max حامل هیدروژن فشرده سبز با ظرفیت 120هزار متر مکعبی خود را پیش خواهد برد.

گفتنی است، در اکتبر 2020 میلادی پروواریس برنامه‌­ای را برای توسعه یک کشتی حامل هیدروژن فشرده راه‌اندازی کرد و در سال 2021 میلادی؛ ABS برای دو نوع کشتی حامل هیدروژن فشرده سبز، یعنی H2Neo (26هزار مترمکعب) و H2Max (ظرفیت 120هزار مترمکعب) به Provaris تائیدیه (AiP) اعطا کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار