۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

کانتینر‌های تاشوی هوشمند تحولی نوین در حمل‌و‌نقل کانتینر

کانتینرهای تاشو که می‌توان هنگام خالی بودن آنها، چهار کانتینر را در یک کانتینر جمع کرد به زودی در صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری تحول نوینی را ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۹۴۵۴۰

کانتینر‌های تاشوی هوشمند تحولی نوین در حمل‌و‌نقل کانتینر

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت container-news؛ با همکاری شرکت استرالیایی Spectainer و شرکت Nexxiot کانتینر‌هایی با برند COLLAPSECON وارد بازار کانتینری شده که ضمن هوشمند بودن می‌تواند چهار کانتینر خالی را طوری جمع کند که فضای یک کانتینر را اشغال کند ضمن اینکه قابل رد‌گیری نیز هستند.

 این کانتینر‌ها هزینه‌های عملیاتی را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد، هزینه‌های حمل کانتینر‌های خالی را تا ۷۵ درصد، میزان انرژی را بین ۲۰ تا ۳۰ درصد و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را تا ۱۷ درصد کاهش می‌دهد.

«نیکلاس پرس»  مدیر‌عامل Spectainer در این زمینه می‌گوید: ایده ساخت کانتینر‌های COLLAPSECON از زمانی مطرح شد که تعداد زیادی کانتینر‌های خالی در انبار‌ها و کشتی‌ها فضای زیادی اشغال می‌کردند به همین جهت از آن‌جایی‌که کانتینر ستون فقرات حمل‌و‌نقل جهانی است تیم‌های متخصص سعی کردند کانتینر جمع شونده را که در زمان خالی بودن فضای کمتری اشغال می‌کند، ابداع کنند.  جمع شدن این کانتینر‌ها دو دقیقه زمان می‌برد و دارای سیستم قابل ردیابی است.

وی افزود: این کار از انباشت کانتینر‌های خالی جلوگیری کرده و برنامه‌ریزی را برای کشتی‌ها منظم می‌کند به گونه‌ای که مشخص می‌شود اولاً چه میزان کانتینر خالی در مراکز ذخیره کانتینر‌ها و چه میزان کانتینر پر و یا خالی در کشتی بار‌گیری شده است؛ از سوی دیگر از هزینه‌های انبارداری کاملاً می‌کاهد.

به گفتۀ وی با توجه به اینکه حدود ۴۲ میلیون جعبه  کانتینر در جهان وجود دارد، مسئله کانتینر‌های خالی سالانه بیش از ۳۴ میلیارد دلار برای صنعت کشتیرانی هزینه دارد. در این ارتباط تا شدن و جمع شدن کانتینر‌های خالی که برای پُرشدن کالا به مقصد ارسال می‌شود فضای زیادی را د‌ر کشتی اشغال می‌کند؛ اما تجمیع چهار کانتینر در یک کانتینر می‌تواند صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها داشته باشد و به کاهش هزینه و کاهش اثرات زیست محیطی کمک کند.

وی  یاد‌آور شد: در یک کشتی که ظرفیت حمل ۱۰۰۰ کانتینر پر را دارد، برای بارگیری یک کانتینر اگر ۱۰۰ دلار در نظر بگیریم برای بارگیری چهار کانتینر ۴۰۰ دلار باید پرداخت شود؛ در حالیکه با چهار کانتینر خالی که در یک کانتینر جا می‌شود می‌توان همان ۱۰۰ دلار را پرداخت کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار