۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

ساخت پیشرفته‌ترین ترمینال کانتینری زیست محیطی در جهان

اداره بندر والنسیا (PAV) پروژه ساخت اسکله کانتینری در امتداد شمالی بندر والنسیا به ارزش حدود ۱.۶۴ میلیارد را تصویب کرد.
کد خبر: ۹۴۵۲۶

ساخت پیشرفته‌ترین ترمینال کانتینری زیست محیطی در جهان

به گزارش گروه بین­‌الملل مانا به نقل از آف­شور انرژی؛ پروژه ساخت چهارمین ترمینال کانتینری در آب­های داخلی  بندر والنسیا به ارزش حدود ۱.۵۸ میلیارد یورو تصویب شد.

اداره بندر والنسیا (PAV) در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی مناقصه­‌ای در این خصوص است؛ که شامل سرمایه­‌گذاری ۵۴۲.۷ میلیون یورویی بخش خصوصی و دولتی است.

شرکت سرمایه­‌گذاری ترمینالی ایتالیایی/ سوئیسی (TIL)  که بخشی از کشتیرانی سوئیسی MSC Group است با سرمایه­‌گذاری ۱.۰۲ میلیارد یورویی مسئولیت ساخت و بهره‌­برداری از آن را بر‌عهده دارد.

پروژه پایانه کانتینری دارای مساحتی حدود ۱۳۷ هکتار و یک هزار و ۹۷۰ متر خط پهلوگیری با ظرفیت نگهداری پنج میلیون کانتینر خواهد بود. این ترمینال دارای جدیدترین طراحی، فنّاوری و تجهیزات با امکانات کاملاً برقی است؛ که به کشتی­‌های بزرگ کانتینری در عملیات دریایی و زمینی امکان خدمات­‌‍رسانی می­‌دهد.

پروژه ارائه شده توسط TIL/MSC به بندر والنسیا شامل برقی کردن ۹۸ درصد از اجزای محرک و تأسیسات ترمینال است. علاوه بر این، صد درصد برق از منابع تجدیدپذیر تأمین خواهد شد که به نوبه خود انتظار می­‌رود کاهش ۹۸ درصدی در انتشار CO۲ را به همراه داشته باشد.

با استفاده از سیستم‌های پیشرفته و خودکار پیش‌بینی ترافیک، طراحی ساختمان با معیار‌های بهره‌وری انرژی و سیستم روشنایی با لامپ‌های ال‌ای‌دی انتظار می‌رود مصرف انرژی به حداقل برسد.

به گفته اداره بندر والنسیا، TIL در پروژه خود یک پایانه راه‌آهن مجهز به شش خط به طول هزار متر با ظرفیت جابه‌جایی ۳۰۵ هزار TEU در سال از طریق راه‌آهن را پیشنهاد داده است.

ترمینال کانتینری جدید؛ باعث افزایش اشتغال در بندر والنسیا  و ایجاد پنج هزار شغل باالقوه برای جامعه والنسیا در منطقه اطراف بندر خواهد شد. در مجموع، بندر والنسیا ۲.۲ درصد از کل اشتغال در جامعه والنسیا را تشکیل خواهد داد.

۱۴ درصد از انرژی الکتریکی مصرف شده توسط بندر والنسیا با دو نیروگاه خورشیدی که در محوطه بندر نصب می­‌شوند به صورت خودکفا تولید خواهد شد که در راستای هدف خود برای تبدیل شدن به بندری با انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۳۰ میلادی است.

در پایان گزارش اشاره شد که این پروژه چه در مرحله ساخت و چه در زمان بهره‌برداری، تأثیر اقتصادی قابل توجهی خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار