۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

تحویل اولین محموله سوخت زیستی به یک کشتی مسافری در بندر روتردام

اولین محموله سوخت زیستی سبز biofuel بدون مخلوط کردن با سایر سوخت‌های معمولی به کشتی مسافربری AIDAprima از مجموعه شرکت‌های کارنیوال در بندر روتردام هلند تحویل شد.
کد خبر: ۹۴۵۲۳

تحویل اولین محموله سوخت زیستی به یک کشتی مسافری در بندر روتردام


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت seatrade؛ در حال حاضر ۱۴۰ mt سوخت زیستی در بانکرینگ شرکت aid aprima در بندر روتردام ذخیره شده تا کشتی‌های مسافری کروز این شرکت متعلق به کارنیوال بتوانند از آن استفاده کنند.

«دیرک کرون مایجر» مدیرعامل شرکت سوخت زیستی GoodFuels در این زمینه گفت: ذخیره و تحویل سوخت زیستی به کشتی مسافری یک گام بزرگ در مسیر کربن‌زدایی در بخش کشتیرانی است؛ زیرا پیش از این سوخت زیستی بیشتر در حمل‌و‌نقل جاده‌ای به کار می‌رفت، اما با مشارکت و همکاری متخصصان همچنین شرکت مسافری  Carnival و مسئولان بندر روتردام به این مرحله از تولید و ذخیره سازی رسیده‌ایم.

وی در ادامه گفت: سوخت زیستی صد درصد خالص و بدون کربن بوده و در بازه زمانی کوتاه از گیاهان یا زباله‌های زیستی، خانگی، کشاورزی، صنعتی و جلبلک‌ها تولید می‌شود.

به گفتۀ وی این قبیل سوخت پیش از این با سوخت‌های معمولی مورد مصرف کشتی مخلوط می‌شد، اما این بار سوخت تحویلی به کشتی کاملاً زیستی بود.

بر اساس این گزارش قرار است مصرف این نوع سوخت  تا  سال ۲۰۳۰ میلادی به  ۱۴ درصد افزایش یابد.  انواع سوخت‌هایی که به سوخت زیستی تبدیل می‌شوند مانند اتانول و بیو‌دیزل هستند که به عنوان نسل اول فنّاوری سوخت زیستی به کار می‌روند.

دفتر فنّاوری‌های بیو انرژی جهانی بر روی این نوع سوخت سبز کار می‌کنند تا به عنوان سوخت جایگزین در حمل‌و‌نقل دریایی مورد استفاده قرار گیرند.

کاربرد اصلی این سوخت در حمل‌و‌نقل جاده‌ای است، اما در سال ۲۰۲۲ میلادی وارد حمل‌و‌نقل دریایی شده است؛ سوخت‌های زیستی یکی از راه حل‌ها برای کربن‌زدایی در بخش کشتیرانی است.

یکی از مشکلاتی که مانع اساسی برای استفاده سوخت زیستی در کشتیرانی می‌باشد قیمت آن است، زیرا قیمت آن بین ۵۰ تا ۱۵۰ درصد بیشتر از سوخت‌های فسیلی خواهد بود.

«دیرک کرون مایجر» در پایان گفت: این سوخت زیستی با اختلاف با سایر سوخت‌های معمولی تحویل کشتی‌های مسافری می‌شد، اما این بار این سوخت صد درصد زیستی و قابلیت استفاده در انواع کشتی‌ها را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار