۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

شورای توسعه سواحل مکران تشکیل شد

مشاور معاون اول رئیس‌‌‌جمهور گفت: به منظور اجرایی شدن چشم‌انداز مورد نظر در خصوص توسعه اقتصاد دریامحور باید طرح‌‌‌های کاربردی و زیرساختی اولویت‌‌‌دار متعددی در استان‌‌‌های ساحلی اجرایی شود.
کد خبر: ۹۴۵۰۴

 

شورای توسعه سواحل مکران تشکیل شد

به گزارش مانا، محمد امینی رعیا اظهار کرد: باید به شکلی کارشناسی و کاربردی به ظرفیت‌‌‌های خوزستان به‌ویژه در بحث بنادر و دریا توجه کرد زیرا سواحل و بنادر خوزستان نقش سرنوشت‌‌‌سازی در رشد اقتصاد دریامحور کشور دارند. 

وی با بیان اینکه قرارگیری ایران در جایگاه اصلی اقتصاد دریامحور نیازمند یک طرح کلان و کاربردی است، افزود: تدوین چنین طرحی با محوریت ارکان معاونت اول رئیس‌‌‌جمهوری در دست اقدام است که پیش از هر چیز باید نیازسنجی‌‌‌ها و ظرفیت‌‌‌های لازم به خوبی شناسایی و در کنار یکدیگر قرار گیرند.

مشاور معاون اول رئیس‌‌‌جمهوری گفت: به این منظور شورای توسعه سواحل مکران تشکیل شده و متولی آن نیز مشخص شده است. همچنین در راستای تعیین متولی دیگر مناطق ساحلی کشور با هدف نهایی شدن طرح کلان اقتصاد دریامحور، باید ظرفیت‌‌‌ها و نیازهای موجود در استان‌‌‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان شناسایی و مورد بررسی قرار گیرند.

امینی رعیا اظهار کرد: به منظور اجرا شدن چشم‌‌‌انداز موردنظر در خصوص توسعه اقتصاد دریامحور باید طرح‌‌‌های کاربردی و زیرساختی اولویت‌‌‌دار متعددی در استان‌‌‌های ساحلی از جمله خوزستان اجرایی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار