۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

بندر گوتنبرگ به طرح حمل و نقل دریایی سبز پیوست

دولت سوئد به منظور مشارکت کشور سوئد در طرح بین‌المللی چالش کشتیرانی سبز سه پروژه در بندر گوتنبرگ برای تحول حمل و نقل دریایی سبز انتخاب کرده است.
کد خبر: ۹۴۴۸۸

بندر گوتنبرگ به طرح حمل و نقل دریایی سبز پیوست

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از آف­شور انرژی؛ دولت سوئد سه تعهد را برای تحول و انتقال در خصوص کشتیرانی سبز ارائه کرده است که تمامی سه مورد شامل بندر گوتنبرگ است.

اولین مورد مربوط به توسعه یک کریدور سبز بین سوئد و بلژیک است. کریدور سبز بین بندر گوتنبرگ و بندر دریای شمال در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی راه اندازی شد و بنادر متعهد شدند که زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد کریدور سبز ایجاد کنند؛ زیرساخت­ها شامل مقررات عملیاتی ذخیره سازی سوخت پایدار و افزایش تخفیف برای کشتی‌هایی که از سوخت پاک‌تر در بندر استفاده می‌کنند از طریق سیستم‌های تخفیف زیست محیطی مربوطه است.

دومین مورد یک همکاری صنعتی است که بندر گوتنبرگ را به اولین قطب اروپا برای سوخت الکتریکی سبز تبدیل می­‌کند. اپراتور‌های کشتی­‌های Stena Line به همراه شرکت­های Liquid Wind  , DFDS ,   Ørsted با بندر گوتنبرگ سوئد برای ایجاد یک هاب الکترومتانول (سوخت الکترونیکی) همکاری کرده‌­اند.

به گفتۀ شرکای پروژه، با هدف راه‌اندازی در سال ۲۰۲۵ میلادی، این سرمایه­‌گذاری پیشگام گامی ملموس به سمت صنعت حمل‌و‌نقل بدون کربن است.

سومین مورد مربوط به همکاری در یک کریدور سبز بین بندر گوتنبرگ و بندر روتردام در هلند است. در جریان اجلاس تغییرات اقلیمی سال گذشته COP26 سوئد، بلژیک و ۳۰ کشور دیگر اعلامیه «کلایدبانک» را امضا کردند که خواستار ایجاد کریدور‌های کشتیرانی سبز بود و امضاکنندگان را نسبت به ترویج و گسترش شیوه‌های کشتیرانی سبز متعهد می‌کرد.

این طرح امسال توسط ایالات متحده و نروژ رهبری می­‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار