۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

آب‌های شمال غرب خلیج فارس مواج است/هشدار سطح نارنجی

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: آب‌های شمال غرب خلیح فارس در دو روز آینده مواج و توفانی است.
کد خبر: ۹۴۴۸۲

آب‌های شمال غرب خلیج فارس مواج است/هشدار سطح نارنجی

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس، مناطق ساحلی و آبراهی استان تحت تأثیر عبور سامانه بارشی فعال و وزش باد شدید تا اواخر روز پنجشنبه توفانی و متلاطم خواهد بود.

وی گفت: انتظار می‌رود ارتفاع موج در آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا دو متر نیز برسد؛ بنابراین تردد شناور‌های متوسط و قایق‌های ماهیگیری در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق آبراهی و ساحلی خطرآفرین است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از عموم دریانوردان و صیادان خوزستانی خواست احتیاط کنند و حتی‌الامکان سفر‌های دریایی خود را تا بهبود شرایط جوی به تعویق بیندازند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی از دستگاه‌های اجرایی و امدادی در شهر‌های ساحلی خوزستان خواست تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و آبگرفتگی برای مناطق ساحلی استان اتخاذ کنند.

علی کرم پور افزود: مناطق ساحلی متأثر از سامانه جوی و مخاطرات احتمالی همراه با توصیه‌ها و دستورالعمل‌های لازم جهت پیشگیری و کاهش حوادث مورد تاکید است.

وی گفت: در دو روز آینده احتمال اصابت صاعقه، اختلال در سفر‌های بین شهری، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مسدود شدن محور‌های روستا‌های سردسیر، خسارت به زیرساخت‌ها به ویژه قطعی برق، تأخیر و احتمال لغو پرواز در مناطق ساحلی دور از انتظار نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار