۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

حمل کالای ترانزیتی از بندر امام خمینی به کشور‌های حوزه قفقاز

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: مجتمع بندری امام خمینی از قابلیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی کالا‌های نفتی و غیرنفتی به کشور‌های عراق، ترکیه و حوزه قفقاز برخوردار است که این موضوع به کاهش‌های تجاری صاحبان کالا‌ها منجر خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۴۶۴

حمل کالای ترانزیتی از بندر امام خمینی به کشور‌های حوزه قفقاز

به گزارش خبرنگار مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، بهروز آقایی در نشست هم اندیشی با مشاور معاون اول رئیس جمهور افزود: بنادر خوزستان می‌توانند در تحقق بخشی از سیاست‌ها و چشم انداز‌های پیش بینی شده در اقتصاد دریامحور نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

وی ادامه داد: با انجام سرمایه گذاری‌های دولتی و خصوصی، بنادر استان خوزستان در مرحله ارتقاء زیرساخت‌های بندری و انجام طرح‌های توسعه‌ای است.

آقایی با بیان اینکه بندر امام خمینی به عنوان یکی از مهمترین بنادر استان خوزستان از شبکه گسترده ریلی و ایستگاه‌های تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردار است، افزود: از سوی دیگر، این بندر به جاده‌های ترانزیتی نیز دسترسی مطلوبی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به پروژه‌های اولویت‌دار مهم این اداره کل در استان خوزستان گفت: توسعه پایانه کانتینری، بهره برداری از پایانه مکانیزه مواد معدنی، پایانه شماره یک غلات، تکمیل و بهره برداری از انبار‌های چندمنظوره کالا در اراضی پشتیبانی، ایجاد مجتمع خدمات فنی، احداث نیروگاه و پروژه آب شیرین کن از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

بندر امام خمینی دومین بندر پرترافیک کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است. این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تُن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار