۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

ایجاد پایانه مسافربری دریایی در بوشهر تا پایان امسال

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از پیش بینی ورود چشمگیر گردشگران به سواحل استان بوشهر با شروع فصل سرما در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۵۷

 

ایجاد پایانه مسافربری دریایی در بوشهر تا پایان امسال

اسماعیل سجادی منش در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه هر ساله در نیمه دوم سال شاهد رونق گردشگری در سواحل و دریای استان بوشهر هستیم امسال نیز ورود گردشگران به استان آغاز شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به اینکه با ورود به فصل زمستان بر تعداد گردشگران ورودی به استان افزوده خواهد شد و این امر تا پایان نوروز با روند افزایشی همراه خواهد بود از پیش بینی ورود چشمگیر گردشگران به سواحل این استان خبر داد.
وی خاطرنشان ساخت: به همین منظور برگزاری جلسات ستاد تسهیلات سفر‌های استان باحضور مقامات استانی و اعضای کمیته‌های مختلف ستاد آغاز به کار کرده است.
این مقام مسئول در استان بوشهر، هدف از تشکیل این جلسه را شناسایی مشکلات سال‌های قبل در حوزه گردشگری و نیز برنامه‌ریزی لازم برای به حداقل رساندن این مشکلات در سال جاری عنوان کرد و گفت: این موضوعات پس از ارزیابی، اجرایی و عملیاتی خواهند شد.
سجادی منش تاکید کرد: با توجه به آغاز فصل گردشگری در استان و آب و هوای مطبوع این فصل، نیازمند ایجاد آمادگی لازم برای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران هستیم که انتظار می‌رود کمیته‌های مربوطه بر اساس شرح وظایف محوله عمل کرده و زمینه لازم را فراهم کنند.
وی یکی از ملزومات مهم ارائه خدمات مناسب به گردشگران را پایانه مسافری دریایی در بندر بوشهر عنوان کرد و بیان داشت: پایانه مسافربری دریایی برای استفاده گردشگران از گشت دریایی بسیار مهم بوده که امیدواریم این ظرفیت تا پایان سال ایجاد شود.
سجادی‌منش با اشاره به اهمیت کنترل بازار در ایام پیک سفر نیز عنوان کرد: تامین و توزیع کالای اساسی با نظارت دقیق بر بازار به منظور جلوگیری از ایجاد تنش عرضه و تقاضا و موج گرانی بسیار در اولویت است و حتماً دنبال خواهد شد.
مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، یادآور شد: به منظور ارائه خدمات استاندارد به گردشگران ورودی، اداره کل میراث فرهنگی بوشهر از آمادگی پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری به بخش خصوصی برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه جهت بهبود زیرساخت‌های این حوزه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد، اظهار امیدواری کرد: شاهد افزایش تعداد سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد انواع زیرساخت‌های گردشگری به ویژه در بخش سواحل و خلیج فارس باشیم.
این مقام مسئول در استان بوشهر با بیان اینکه امسال ۳۱ پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال تعریف شده است، گفت: علاوه بر پروژه‌های مذکور تا اسفند ماه امسال با همکاری شهرداری‌های استان، ۱۲۰۰ چشمه جدید سرویس بهداشتی در سراسر استان احداث خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار