۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

به زودی جلسات کمیته گردشگری دریایی از سر گرفته می‌شود

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ادامه برگزاری جلسات کمیته گردشگری دریایی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۵۵

به زودی جلسات کمیته گردشگری دریایی از سر گرفته می‌شود

سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: کمیته گردشگری دریایی متشکل از نمایندگان فعال در گردشگری اعم از بخش خصوصی و بخش دولتی است که همین امر باعث شده به یکی از بهترین کمیته‌های تشکیل شده در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل شود.
مدیر کل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: از ابتدای سال جاری مدتی امورات مربوط به کمیته گردشگری داخلی به معاونت سرمایه گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث واگذار شد.
وی خاطرنشان ساخت: بر اساس بازنگری‌های صورت گرفته، مقرر شد فعالیت‌های این کمیته مجدد زیر نظر و با مدیریت دفتر گردشگری داخلی برگزار شود.
به گفته این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جلسات کمیته گردشگری دریایی در آینده نزدیک از سر گرفته خواهد شد.
فاطمی با اشاره بر اینکه محوریت توسعه گردشگری دریایی در دولت جدید بر پایه فعالیت بخش خصوصی است، گفت: تأکید بر این امر مهم در حدی است که در نظر داریم حتی تصمیم گیری‌های کلان در این صنعت را به بخش خصوصی واگذار کرده و نقش دولت را کم رنگ کنیم.
مدیر کل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا جلسات کمیته گردشگری دریایی به طور مرتب برگزار شود، بیان داشت: بر اساس چشم انداز تعیین شده و برنامه‌ریزی‌های در حال انجام، به زودی ساختار نظام‌مندی برای فعالیت این کمیته تعریف خواهد شد.
به گفته وی، به زودی بر اساس ساختار تعریف شده، موضوعات زیرتخصصی که در حوزه گردشگری دریایی و آبی وجود دارد در قالب کمیته مذکور ساماندهی و مجوز‌هایی هم قطعاً برای فعالیت‌های گردشگری دریایی صادر خواهد شد.
وی هدف از تشکیل این کمیته‌ها را رفع محدودیت‌ها و عیوبی دانست که تاکنون در صنعت گردشگری دریایی کشور وجود داشت و اذعان داشت: کمیته تشکیل شده دارای برنامه‌های ویژه در بحث زیرساخت‌ها و تاسیسات، تولید محتوا و آموزش‌های تخصصی ویژه راهنمایان تور و دفاتر خدمات مسافرتی فعال در زمینه گردشگری دریایی و ساحلی است.
فاطمی در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: به زودی در ادامه فعالیت کمیته گردشگری دریایی در استان‌های کشور نیز در ذیل این کمیته تخصصی ملی، کمیته‌های استانی هم شکل می‌گیرند و فعالیت‌های فردی خود را انجام خواهند داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار