۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

کاهش درآمد ۱۰ شرکت بزرگ کانتینری در سه ماه چهارم ۲۰۲۲

درآمد مورد انتظار ۱۰ شرکت بزرگ کانتینری در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ به طور متوسط حدود ۴۵ درصد نسبت به سه ماهه سوم کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۴۴۵۳

کاهش درآمد ۱۰ شرکت بزرگ کانتینری در سه ماه چهارم ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، موسسه آلفا‌لاینر با انتشار گزارشی تحلیلی پیرامون درآمد شرکت‌های بزرگ کانتینری در سه ماهه چهارم یاد‌آور شد: تجزیه و تحلیل داده‌های این موسسه نشان می‌دهد درآمد مورد انتظار برای شرکت‌های مرسک ۴۵ درصد، هاپاگ‌لوید بین ۳۰ تا ۶۰ درصد و وان ۴۵ درصد کاهش می‌یابد.

بر اساس این گزارش بیشترین کاهش درآمد و سود متوجه خط کشتیرانی اسرائیلی خواهد بود که ۵۰ تا ۷۰ درصد نسبت به سه ماهه سوم سقوط  می‌کند.

در ادامه گزارش آلفا‌لاینر آمده است برخی شرکت‌هایی که بین ۱۰ اپراتور برتر جهان قرار دارند درآمدشان تا ۷۰ درصد نیز کاهش خواهد داشت.

در این ارتباط «سونیل واسوانی»، مدیر اجرایی انجمن خطوط کشتیرانی کانتینری (CSLA) در هند به تحلیلگر آلفا‌لاینر گفت: سرعت کاهش نرخ‌ها در سال ۲۰۲۲ میلادی غیر‌منتظره بود؛ این درحالیست که از یک سو خطوط کشتیرانی ظرفیت‌ها را افزایش دادند، اما از سوی دیگر وضعیت اقتصادی آمریکا، اروپا، بویژه انگلیس، جنگ روسیه - اوکراین و همچنین افزایش نرخ بهره همگی منجر به کاهش تقاضا شد.

وی تأکید کرد: اگرچه خطوط کشتیرانی به خدمات تجاری خود ادامه خواهند داد، اما در سال ۲۰۲۳ میلادی شرایطی که برای صنعت کانتینری در سال ۲۰۲۱ میلادی به وجود آمد، تکرار نخواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار