۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

آلودگی دریا این بار با سموم کشاورزی

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: رفع آلودگی‌های دریا و رودخانه‌های منتهی به دریا ناشی از سموم کشاورزی و نیز بنادر شیلاتی از طریق وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری و انجام است.
کد خبر: ۹۴۴۴۱

آلودگی دریا این بار با سموم کشاورزی

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهمترین عوامل آلوده کننده دریاهای کشور، ورود سموم کشاورزی به دریا است.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: رفع آلودگی‌های دریا و رودخانه های منتهی به دریا ناشی از سموم کشاورزی از طریق وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری و انجام است.
وی خاطرنشان ساخت: در همین راستا لزوم توجه بیشتر به میزان و نحوه استفاده از سموم کشاورزی در مناطق ساحلی از سوی معاونت محیط‌زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست به وزارت جهاد کشاورزی به عنوان راهکاری اصلی حل این معضل زیست محیطی ارائه شده است.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفته‌های خود همچنین از ارئه برنامه مدیریتی برای نحوه استفاده از سموم کشاورزی در مناطق ساحلی توسط سازمان محیط زیست به وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.
ذوالجودی یادآور شد: همچنین یکی دیگر از معضلات مهم محیط‌زیست دریایی به آلودگی دریا ناشی از بنادر شیلاتی مربوط می شود.
وی خاطرنشان ساخت: در همین راستا موضوع آلودگی دریا ناشی از پساب و پسماندهای تولیدی در بنادر شیلاتی کشور به وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی صنعت شیلات کشور مطرح و ارائه شده است.
به گفته معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان شیلات ایران، بهبود برنامه مدیریت محیط زیستی بنادر شیلاتی کشور می‌تواند به عنوان مهمترین راهکار رفع این معضل محیط‌زیست دریایی توسط وزارت جهاد کشاورزی اعمال شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار