۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
مدیر کل هواشناسی استان بوشهر:

هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر صادر شد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر گفت: در این راستا ضمن سرعت وزش باد، ارتفاع موج دریا در خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۴۴۲۸

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با بیان اینکه هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر از پنج‌شنبه تا اواخر شنبه ۱۲ آذر ادامه دارد اظهار داشت: نوع مخاطره این هشدار دریایی وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ و در سواحل جنوبی گاهی ۱۸۰ سانتیمتر است.

وی افزایش ارتفاع موج خلیج فارس، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی را از جمله مخاطرات این هشدار دریایی دانست و بیان کرد: احتیاط و خودداری از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی مورد توجه قرار گرفته شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد را متغیر، با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت دانست و خاطر نشان کرد: وزش باد از امشب شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۴۴ و روی دریا تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

شکوهی‌پور افزود: ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر و خلیج‌فارس ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار