۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

استقرار ۱۴۵ زیستگاه مصنوعی در صیدگاه‌های خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان از استقرار ۱۴۵ سازه زیستگاه مصنوعی دیگر در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس و خور‌های منطقه در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۲۴

استقرار ۱۴۵ زیستگاه مصنوعی در صیدگاه‌های خلیج فارس

فتح‌الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مطالعات و تأمین اعتبار برای استقرار زیستگاه‌های مصنوعی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و اتحادیه تعاونی های خدماتی صیادی انجام شده است.

وی استقرار زیستگاه‌های مصنوعی در خلیج فارس را حفظ معیشت صیادان و تقویت و پایداری ذخایر استراتژیک آبزیایی دریایی بیان کرد.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به اینکه استقرار زیستگاه‌های مصنوعی در سال‌های گذشته در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس نتایج خوبی در به دنبال داشته است، افزود: در سال جاری تعداد بیشتری از این سازه‌های مصنوعی در آبهای منطقه مستقر خواهد شد.

وی فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان دریایی‌، سنگینی ناوگان صیادی‌، قاچاق صید‌، استفاده از روش غیرقانونی صید ترال‌، ورود شناوری بیگانه به محدوده صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس و فعالیت شناورهای فاقد مجوز را از چالش‌های صید و صیادی  در خوزستان بیان کرد.

ابوعلی افزود: مجموعه این چالش‌ها سبب کاهش هر ساله صید آبزیان دریایی در شمال غرب خلیج فارس و غیراقتصادی شدن حرفه صید و صیادی در خوزستان شده است.

سالانه حدود 50 تا 55 هزار تن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار