۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

سرمایه‌گذاری هواپیمایی ماهان در صنعت گردشگری دریایی مکران/ خرید چندین فروند کروز توسط هواپیمایی ماهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان از سرمایه گذاری شرکت هواپیمایی ماهان در صنعت گردشگری دریایی مکران خبر داد و گفت: این شرکت اقدام به خرید چند فروند کروز از کشور‌های خارجی کره است، که این کروز‌ها به زودی وارد بندر چابهار خواهند شد و پس از اخذ مجوز‌های لازم، فعالیت گردشگری و مسافربری آن‌ها در آب‌های دریای عمان آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۴۱۱

سرمایه‌گذاری شرکت هواپیمایی ماهان در صنعت گردشگری دریایی مکران/ خرید چندین فروند کروز توسط هواپیمایی ماهان

علیرضا جلال‌زایی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه توسعه گردشگری دریایی در دریای عمان و سواحل مکران همگام با طرح توسعه ملی سواحل مکران در دستور کار مقامات کشور قرار دارد، گفت: در این راستا شاهد افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان از سرمایه‌گذاری شرکت هواپیمایی ماهان در صنعت گردشگری دریایی مکران خبر داد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته‌های خود بیان داشت: این شرکت هواپیمایی به عنوان سرمایه‌گذار قدرتمند نسبت به مطالعات در سواحل مکران اقدام کرده و قصد ایجاد تاسیسات گردشگری و مارینا را در چندین نقطه از سواحل مکران دارد.
وی همچنین از خرید چند فروند کروز توسط شرکت هواپیمایی ماهان از کشور‌های خارجی خبر داد و اظهار کرد: این کروز‌ها به زودی وارد بندر چابهار خواهند شد و پس از اخذ مجوز‌های لازم، فعالیت گردشگری و مسافربری آن‌ها در آب‌های دریای عمان آغاز خواهد شد.
جلال‌زایی در ادامه گفته‌های خود همچنین از سرمایه‌گذاری شرکت هواپیمایی ماهان در حوزه گردشگری کشاورزی در شهرستان چابهار خبر داد و گفت: قرار است منطقه ویژه گردشگری «گوردیم» که بالغ بر هزار هکتار هست با گونه‌های گیاهی منطقه تبدیل به یک منطقه کشاورزی شده و با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی میزبان گردشگران باشد.
به گفته وی، منطقه «گوردیم»، منطقه گردشگری رمین، گواتر و جنگل‌های حرا از جمله مناطقی هستند که قرار است با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در حوزه کشاورزی، آماده میزبانی از گردشگران علاقمند به این شاخه از گردشگری باشند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، سازمان منطقه آزاد چابهار و شرکت هواپیمایی ماهان جلسه‌ای را در این زمینه برگزار کردند و در این جلسه قرار شد مجوز‌های لازم برای این اقدام در سریع‌ترین زمان ممکن توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان صادر شود.
جلال‌زایی ورود شرکت هواپیمایی ماهان را در خصوص سرمایه‌گذاری گردشگری در دریا و سواحل استان سیستان و بلوچستان را بسیار با اهمیت توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: بدون شک حضور این سرمایه گذاری علاوه بر تسریع در توسعه صنعت توریسم دریایی و ساحلی استان، نقش بسیار مهمی در ترغیب سایر سرمایه گذاران بزرگ برای ورود به بخش صنعت گردشگری دریایی سیستان و بلوچستان خواهد داشت.
گفتنی است، شهرستان‌های چابهار و کنارک در جنوبی‌ترین نقطه سیستان و بلوچستان واقع شده‌اند و به دلیل جاذبه‌های گردشگری، دریایی زیبا و آب و هوایی مطبوع می‌توانند سالانه هزاران گردشگر و بیننده را به خود جذب کنند.
چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران اسلامی محسوب می‌شود که این امر در اولین گام آب و هوایی بی‌نظیر را به این شهرستان داده است و در ایام نوروز و زمستان بهترین هوا را دارد.
در ناحیه ساحلی خلیج گواتر و در نزدیکی محلی که رودخانه باهوکلات به دریای عمان می‌ریزد، جنگلی از گونه‌های حرا وجود دارد که از درختچه‌های حرا پوشیده شده است. رودخانه باهوکلات در ۹۰ کیلومتری شرق چابهار به خلیج گواتر دریای عمان سرازیر می‌شود، این رودخانه از لحاظ مختلف بویژه وجود تمساح نادر پوزه کوتاه ایرانی در آن از نظر گردشگری اهمیت ویژه‌ای دارد. کوه‌های بدبوم یا مریخی که به آن‌ها مینیاتوری نیز گفته می‌شود یکی از مناظری است که به موازات ساحل از منطقه کچو تا خلیج گواتر کشیده شده‌اند و از پدیده‌های منحصر به فرد این ناحیه هستند. خلیج چابهار جلوه‌ای زیبا از طلوع و غروب خورشید در دریا ایجاد می‌کند، در کرانه‌های دریای عمان و در قسمت جنوبی شهرستان چابهار صخره‌های بزرگی بر اثر پیشروی آب دریا و فرسایش سنگ‌های رسوبی بوجود آمده که چشم‌انداز زیبایی را خلق کرده است. بندر چابهار با بندر میامی در شبه جزیره فلوریدا آمریکا هم عرض و شرایط آب و هوایی آن نیز با بندر میامی کاملاً یکسان است.
همچنین لیپار معروف به تالاب صورتی واقع در ساحل دریای عمان که در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده است واقع در ۱۵ کیلومتری شرق چابهار در مسیر جاده ساحلی چابهار- گواتر یکی از منحصربه فردترین تالاب‌های جهان به لحاظ وجود رنگ صورتی محسوب می‌شود که دلیل رنگ صورتی این تالاب را به وجود پلانکتون‌های خاصی که در این تالاب زیست می‌کنند، می‌توان مرتبط دانست. این تالاب به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی استان در ساحل دریای عمان مطرح است و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از این تالاب به این منطقه از ساحل عمان سفر می‌کنند.
امکان انجام ورزش‌های دریایی متنوع در آب‌های ساحلی دریای عمان به ویژه موج سواری و غواصی از دیگر جاذبه‌های گردشگری سواحل مکران محسوب می‌شود. همچنین تنوع فرهنگی و تنوع قومی از دیگر جذابیت‌های ویژه سواحل مکران است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار