۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

نقشه جانمایی گردشگری دریایی و آبی کشور تهیه می‌شود

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تهیه نقشه جانمایی گردشگری دریایی، ساحلی و آبی کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۰۶

 

نقشه جانمایی گردشگری دریایی و آبی کشور تهیه می‌شود

سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهارداشت: ظرفیت کشور ما در بحث صنعت گردشگری دریای و آبی بسیار گسترده است به طوری‌که می‌تواند به عنوان بخش شاخصی از گردشگری کشور مطرح شود.
مدیر‌کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه توسعه توریسم دریایی در دولت مورد توجه ویژه قرار دارد، گفت: به همین منظور نیز از زمان تشکیل دولت جدید تا‌کنون مذاکرات و تفاهم نامه‌های زیادی با ارگان‌های مرتبط با توریسم دریایی جهت تسهیل در حوزه سرمایه گذاری این بخش به امضا رسیده است.
وی بیان داشت: از جمله تفاهم نامه‌های به امضا رسیده می‌توان به امضا تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و نیز وزارت نفت در خصوص تسهیل صدور مجوز تردد شناورهای تفریحی و مسافری و نیز رفع مشکل سوخت شناور‌های گردشگری اشاره کرد.
به گفته فاطمی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علاوه بر توسعه توریسم در دریاها و سواحل شمالی و جنوبی کشور، ایجاد توریسم در حوزه رودخانه‌های پُرآب کشور، سدهای پشت دریاچه‌ها و نیز چشمه‌های آبگرم را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اذعان داشت: در همین راستا قصد داریم محورهای گردشگری دریایی، ساحلی و آبی کشور را مشخص و در اختیار مردم و متولیان گردشگری قرار دهیم.
به گفته وی این اقدام در قالب نقشه جانمایی گردشگری دریایی، ساحلی و آبی کشور توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهیه و منتشر خواهد شد.
مدیر‌کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خاطرنشان ساخت: پیش‌بینی می‌شود با تهیه نقشه جانمایی گردشگری دریایی، ساحلی و آبی کشور با انسجام بیشتری بتوانیم با همکاری بخش خصوصی و اطلاع رسانی در راستای توسعه زیرساختهای گردشگری اقدام کنیم.
وی تاکید کرد: توسعه هر‌چه بیشتر گردشگری دریایی و آبی می‌تواند زمینه رونق هر‌چه بیشتر گردشگری داخلی را فراهم کرد و بر جذابیت‌های آن بیفزاید.
فاطمی تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راه برنامه‌ریزی برای توسعه صنعت توریسم در شمال و جنوب کشور نیازمند همکاری تنگاتنگ ارگان های مرتبط به ویژه سازمان بنادر و دریانوری و سازمان محیط زیست است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار