۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

رونمایی از کشتی سازگار با محیط زیست در بندر گوتنبرگ

کشتی هیبریدی Auto Achieve در بندر گوتنبرگ سوئد رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۳۷۹

رونمایی از کشتی سازگار با محیط زیست در بندر گوتنبرگ

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از فلت­مون؛ یک شرکت حمل‌و‌نقلی اروپایی فعال در زمینه حمل خودرو از کشتی هیبریدی خود رونمایی کرد.

این کشتی هیبریدی است که برای حرکت از ترکیب باتری و گاز مایع طبیعی استفاده می­‌کند و در راستای هدف سازمان جهانی دریانوردی (IMO) در سال ۲۰۳۰ میلادی در خصوص دستیابی به کاهش ۴۰ درصدی شدت کربن برای حمل‌ونقل دریایی ساخته شده است.

گفتنی است، شرکت حمل‌و‌نقل اتومبیل اروپا UECC که خدمات حمل‌و‌نقل دریایی کوتاه‌بُرد را ارائه می‌­دهد با توجه به قرارداد‌های جدید با برخی از سازندگان بزرگ خودرو‌های اروپایی در ماه آوریل سال جاری میلادی خدمات جدیدی را منطبق با کشتیرانی سبز در بندر گوتنبرگ سوئد آغاز کرده و بر این اساس کشتی هیبریدی Auto Achieve را در اختیار گرفته است.

شایان ذکر است؛ کشتی یاد شده تقریباً ۱۷۰ متر طول دارد و ظرفیت حمل ۳۶۰۰ خودرو را در ده عرشه خود خواهد داشت. این کشتی همچنین می‌­تواند انواع دیگر وسایل نقلیه سنگین­‌تر و بار‌های پروژه‌­ای را حمل کند.

بر اساس این گزارش؛ UECC اعلام کرده کشتی یاد شده به کاهش ۲۵ درصدی انتشار گاز دی‌اکسید کربن CO۲، کاهش ۹۰ درصدی انتشار اکسید‌های گوگرد SOX، ذرات معلق و همچنین کاهش انتشار اکسید‌های نیتروژن NOX تا ۸۵ درصد با استفاده از LNG دست می­‌یابد. این کشتی همچنین با سایر سوخت‌های کم کربن مانند ال‌ان‌جی و سوخت‌های مصنوعی نیز سازگار است.

به گفتۀ مدیرعامل UECC «گلن ادواردسن» تغییرات نظارتی قریب‌الوقوع در حال تغییر چشم‌انداز بازار به نفع مشتریان متمرکز بر دنیای سبز است و ساخت و ساز‌های جدید نشان دهنده سرمایه­‌گذاری‌­های به موقع و قابل توجهی است که راه­‌حل حمل‌و‌نقل پایدار با مزایای زیست محیطی را به مشتریان خود در سراسر جهان ارائه می‌­دهد.

وی همچنین افزود: آخرین کشتی از این سری از کشتی‌ها در اوایل پاییز امسال در جیانگ نان کارخانه کشتی‌سازی چین راه‌­اندازی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار