۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
در نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر و رئیس کل گمرک مطرح شد؛

برنامه ریزی برای تسریع تخلیه و بارگیری کالا‌ها در بنادر

بارگیری نخستین محموله صادراتی مصالح ساختمانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهردر نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و رئیس کل گمرک کشورمان، بر تسریع در روند عملیات تخلیه و بارگیری و شفاف‌سازی فرآیند ترخیص کالا‌ها در بنادر تاکید شد.
کد خبر: ۹۴۳۵۷

برنامه ریزی برای تسریع تخلیه و بارگیری کالا‌ها در بنادر

به گزارش مانا، در این نشست مشترک علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک کشورمان، که به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد و معاونان و مدیران فناوری اطلاعات دو سازمان نیز حضور داشتند، مسائل و موضوعاتی همچون مشکل ترخیص و خروج کالاهای اساسی از بنادر، مشکل ماندگاری کالا در بنادر و مسائل مرتبط با تبادل اسناد و اطلاعات از طریق امضای تفاهم نامه مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 علاوه بر این، دو سازمان موافقت کردند بر اساس یک برنامه مشخص نسبت به برگزاری جلسات مشترک دوره‌ای اقدام کنند و در بازدید از بنادر، از نزدیک مشکلات موجود را بررسی و رفع کنند. 

در این نشست همچنین مقرر شد، ضمن نهایی‌سازی پیش‌نویس تفاهم نامه تبادل اطلاعات بین سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک جمهوری اسلامی ایران، برنامه اجرایی آن نیز طی یک ماه آینده تهیه و در جلسه آتی مشترک، تایید شود. 

به گزارش مانا، دو سازمان همچنین موافقت کردند در اسرع وقت نسبت به مکانیزه کردن فرآیند ورود کالا از راه خشکی (صادرات و ترانزیت) اقدام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار