۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر:

کاهش سطح آب دریای خزر به ۲۷ سانتی‌متر رسید

کاهش سطح آب دریای خزر به ۲۷ سانتی‌متر رسید
مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: سطح آب دریای خزر در سال آبی گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۰) با تشدید روند کاهشی، بیش از ۲۷ سانتی‏متر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش‌یافته است.
کد خبر: ۹۴۳۳۹

به گزارش مانا، سید معصومه بنی‌هاشمی در خصوص آخرین وضعیت تراز آب در دریای خزر اظهار داشت: انتظار می‌رود روند کاهشی سطح آب دریای خزر تا اواخر فصل زمستان نیز ادامه یابد.

به گفته معصومی، باتوجه‌به این‏که معمولاً کمترین سطح آب خزر در اواخر ماه آذر تا اواسط زمستان هرسال رخ می‌دهد، بر این‌ اساس، آثار تداوم کاهش سطح آب برای کاربری‏‌های متأثر از دریا، در ماه‌‏های پیشرو تا پایان سال تشدید خواهد شد.

مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر گفت: بر این‌ اساس و باتوجه به گزارش‏‌های اخیر منتشر شده از سوی مرکز و پیش‌‏بینی ادامه روند کاهشی سطح آب خزر و اهمیت مدیریت پیامدهای حاصل از آن، درحال حاضر اقدام هایی توسط همه دستگاه‏‌ها و وزارتخانه‏‌های مرتبط در دست تدوین و برنامه‌‏ریزی است تا آمادگی‏‌های لازم برای شرایط آتی خزر از نظر کاهش سطح آب و پیامدهای آن بر سواحل، کاربری‌‏های متنوع، اکوسیستم و محیط زیست و غیره تحت عنوان برنامه جامع مدیریت آثار کاهش سطح آب خزر فراهم شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار