۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

مدیریت اندازه‌گیری شدت کربن به اجاره‌کننده کشتی واگذار می‌شود

مؤسسه بیمکو پیشنهاد کرد مدیریت طرح رتبه‌بندی و اندازه‌گیری شدت کربن کشتی‌ها که از اول سال ۲۰۲۳میلادی اجباری می‌شود، باید به اجاره‌کنندگان کشتی‌ها واگذار شود و مالکان نیز با آنان همکار کنند.
کد خبر: ۹۴۳۳۱

مدیریت اندازه‌گیری شدت کربن به اجاره‌کننده کشتی واگذار می‌شود


به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس گزارشی که از سوی مؤسسه بیمکو منتشر شده این موسسه یک بند عملیاتی واگذاری مدیریت نظارت بر رتبه بندی شاخص شدت کربن کشتی‌ها توسط اجاره‌کنندگان با همکاری مالکان کشتی تحت عنوان منشور سفر به سازمان IMO پیشنهاد داده است که در صورت تصویب از اول ژانویه ۲۰۲۳ میلادی این بند نیز در کنار مقررات جدید رتبه‌بندی، شدت کربن لازم‌الاجرا خواهد شد.

در گزارش بیمکو تأکید شده است از آنجاییکه مقررات پیچیده رتبه‌بندی کربن کشتی‌ها CII بر عملکرد آیندۀ کشتی‌ها تأثیر بسزایی دارد به همین جهت اعتقاد داریم مالکان کشتی و اجاره کنندگان باید راه‌های جدیدی را به منظور همکاری در پیش گیرند تا موفقیت اجرایی این طرح تضمین شود؛ به همین جهت بند‌های پیشنهادی را به سازمان بین المللی دریانوردی اعلام کردیم.

«نیکلاس فل» رئیس کمیته مستند‌سازی طرح‌های BIMCO در این زمینه گفت: بر اساس بند CII BIMCO اجاره کننده باید مسئولیت انتشار گاز‌های گلخانه‌ای کشتی را بپذیرد و در این راستا با مالک کشتی همکاری کند؛ زیرا اجاره کننده تصمیمات مربوط به عملیات کشتی را  اتخاذ می‌کند.

وی گفت: کمیته مسئول بررسی این بند متشکل از مالکان، اجاره‌کنندگان و همچنین کارشناسان حقوقی بیمه بودند که پس از هشت ماه رایزنی و مشورت به گنجاندن این بند در اساسنامۀ رتبه بندی شاخص شدت کربن رسیدیم که نقطه شروعی برای مذاکرات بین مالکان و اجاره‌کنندگان است.

«استین تایگر» مدیر قرارداد‌ها و پشتیبانی بیمکو نیز در‌باره این موضوع گفت: مجموعه بند‌های رتبه‌بندی شاخص شدت کربن از سوی بیمکو به سازمان IMO  ارائه شده  که امیدواریم تصویب شود.

وی یاد‌آور شد: کمیته تنظیم و تدوین طرح‌های بیمکو از این طرح به عنون منشور سفر برای کشتی‌ها یاد می‌کند که برای کمک به اجاره کنندگان و مالکان تنظیم شده و به الزامات نظارتی جدید پاسخ می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار