۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

وجود ۳۸۰۰ فروند شناور بی‌هویت در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به وجود سه هزار و ۸۰۰ فروند شناور صیادی بی‌هویت و فاقد مجوز در آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان خواستار ساماندهی این شناور و قانونمند کردن فعالیت آنان شد.
کد خبر: ۹۴۳۲۲

وجود ۳۸۰۰ فروند شناور بی‌هویت در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مانا، محمد خانچی در نشست کمیته ساماندهی سواحل خوزستان که در مجتمع بندری امام خمینی برگزار شد تسریع در ساماندهی شناور‌های بی‌هویت را یکی از الزام‌های مهم مدیریت بنادر و دریانوردی خوزستان عنوان کرد و افزود: اداره کل شیلات استان باید در این خصوص کار‌های لازم را نیز به عمل آورد.

وی گفت: فعالیت شناور‌های صیادی غیرمجاز و فاقد هویت به ذخایر آبزیان خلیج فارس آسیب می‌زند و اشتغال صیادان شناسنامه‌دار و دارای پروانه را با چالش مواجه می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در ادامه بر ساماندهی جایگاه‌های سوخت در سواحل استان تاکید کرد.

خانچی افزود: شناور‌های تجاری و صیادی باید دسترسی مناسبی به جایگاه‌های سوخت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار نفر از مردم خوزستان در شهر‌های ساحلی زندگی می‌کنند و سواحل یکی از فرصت‌های مهم اقتصادی محسوب می‌شوند، گفت: این مکان‌ها با مدیریت درست، منشا برکات فراوانی در حوزه‌های مختلف همچون اقتصاد و گردشگری خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به نقش سواحل در جذب گردشگر افزود: سهم خوزستان در جذب گردشگر و تور‌های تفریحی بسیار پایین است و میراث فرهنگی و گردشگری با مشارکت و تعامل با مدیریت بنادر و دریانوردی خوزستان باید نسبت به توسعه گردشگری دریایی جدیت لازم را به کار گیرند.

خانچی ادامه داد: سازمان ورزش و جوانان هم می‌تواند در توسعه ورزش‌های دریایی در سواحل با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط گام‌های بلند ومؤثری بردارد.

وی اجرایی شدن مطالعات سیستم یکپارچه مناطق ساحلی را الزامی دانست و گفت: پیاده سازی ICZM (مدیریت یکپارچه نواحی ساحلی) موجب توسعه پایدار مناطق ساحلی خواهد شد.

تجهیز بنادر خوزستان به قایق‌های آتش نشان از طریق رایزنی استانداری خوزستان با وزارت جهاد کشاورزی، لایروبی بندر سجافی و انجام مطالعه جهت ساخت پارکینگ این بندر و تکمیل فاز اول بندر صیادی بحرکان هندیجان تا پایان بهمن ماه امسال جاری از دیگر مصوبه‌های این نشست بود.

شهر‌های بندری خرمشهر، آبادان، ماهشهر، هندیجان، اروندکنار، چوئبده و شادگان از شهر‌های ساحلی خوزستان هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار