۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
تفاهم‌نامه مرسک با وزارت انرژی و منابع معدنی اردن؛

اردن صاحب متانول سبز می‌شود

شرکت کشتیرانی مرسک تفاهم‌نامه‌ای با وزارت انرژی و منابع معدنی اردن برای همکاری در زمینه تولید سوخت سبز دریایی منعقد کرده است.
کد خبر: ۹۴۳۰۰

اردن صاحب متانول سبز می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت آفشور انرژی؛ شرکت کشتیرانی مرسک تفاهم‌نامه‌ای در حاشیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی (COP۲۷) که از سوی سازمان ملل متحد در نوامبر سال جاری در شرم الشیخ مصر برگزار شد، امضا کرد.

از طریق این توافق که گفته می‌شود در راستای تلاش اردن برای گسترش و تقویت منابع انرژی پاک محلی است، طرفین فرصت­‌هایی را برای سرمایه گذاری و توسعه تولید سوخت سبز در منطقه عقبه اردن بررسی خواهند کرد.

به گفته «صالح الخرابشه» وزیر انرژی و منابع معدنی اردن، این تفاهم‌نامه بخشی از تلاش­‌های این کشور برای ارتقای نقش خود به عنوان مرکز منطقه‌­ای برای تولید انرژی سبز است.

«مورتن بو کریستینسن» رئیس بخش کربن‌زدایی شرکت کشتیرانی مرسک بر اهمیت مکانی اردن و انتخاب آن به دلیل منابع فراوان تأکید کرد.

بر اساس مفاد این قرارداد، مرسک مطالعات امکان‌سنجی فنّی و اقتصادی اولیه را برای تولید سوخت سبز انجام خواهد داد تا به کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌­ای در بخش دریایی کمک کند.

قرارداد حاضر؛ اندکی پس از آن صورت می‌­گیرد که شرکت کشتیرانی دانمارکی برنامه­‌های خود را برای همکاری با دولت اسپانیا برای بررسی فرصت‌های تولید سوخت سبز در مقیاس بزرگ بیان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار