۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

تولید میگوی امسال به ۶۰ هزار تن رسید

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به اتمام فصل برداشت میگوی پرورشی در استان‌های ساحلی کشور گفت: تولید میگوی پرورشی امسال به ۶۰ هزار تن رسید.
کد خبر: ۹۴۲۸۷

تولید میگوی امسال به ۶۰ هزار تن رسید

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال در مجموع ۱۴ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در پنج استان ساحلی کشور زیرکشت رفت که نسبت به سال گذشته با ۵۰۰ هکتار افزایش سطح کشت همراه بوده است.
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به اتمام فصل برداشت میگوی پرورشی در استان‌های ساحلی کشور گفت: تولید میگوی پرورشی امسال در مجموع به حدود ۶۰ هزار تن رسید.
وی خاطرنشان ساخت: این در حالی است که سال گذشته در مجموع ۵۷ هزار تن میگوی پرورشی در استان‌های ساحلی کشور تولید شده بود.
وی با اشاره به تولید ۳۸ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر بیان داشت: این میزان تولید میگو در بوشهر یک رکوردشکنی بزرگ محسوب می‌شود، زیرا با افزایش ۱۰ هزار تنی نسبت به سال ماقبل همراه بوده است.
این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، دلیل اصلی افزایش تولید در میگو را به شرایط مناسب آب و هوایی امسال و ورود مولدین جدید از کشور تایلند نسبت داد.
خدایی به افزایش قابل توجه تولید میگو در استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: تولید میگوی امسال در مزارع گمیشان به سه هزار تن رسیده و این در حالی است که سال گذشته ۱۴۰۰ تن میگو در مزارع پرورشی گلستان تولید شده است.
وی همچنین از تولید دو هزار تن میگو در چابهار، ۱۳۰۰ تن در خوزستان و ۲۰ هزار تن در مزارع پرورشی استان هرمزگان طی سال جاری خبر داد.
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۸ هزار تن میگو در مزارع استان هرمزگان تولید شده بود، دلیل اصلی کاهش هشت هزار تنی تولید در این استان را به شیوع بیماری جدید به نام AHPND نسبت داد که باعث ایجاد تلفات گسترده در هرمزگان شد.
به گفته وی، بخش اعظم میگوی تولیدی به کشور‌های مقصد اصلی صادرات آبزیان ایران از جمله روسیه، چین، کشور‌های عربی، کشور‌های همسایه به ویژه امارات صادر می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار