۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی در بندر بوشهر

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مانور جستجو و نجات دریایی در مقیاس بزرگ با رویکرد (فرود اضطراری هواپیما بر روی دریا) در بندر بوشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۸۱

برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی در بندر بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حجت خسروی در نشست هماهنگی دستگاه‌های مشارکت کننده در مانور جستجو و نجات دریایی بوشهر اظهار کرد: براساس سناریو مانور با سقوط یک فروند هواپیمای مسافری بر روی دریا عملیات جستجو و نجات دریایی برای نجات سرنشینان هواپیما آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این مانور افزایش سطح آمادگی برای تردد شناورها و همچنین آمادگی برای مقابله با حوادث مشابه در جریان حمل هوایی و دریایی مسافران است.
خسروی ادامه داد: در راستای اهمیت به محیط زیست دریایی بخشی از سناریوی این مانور نیز  پاک‌سازی آلایندگی ناشی از برگزاری مانور خواهد بود.
 رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: در برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی مقیاس بزرگ در بندر بوشهر علاوه بر اداره کل بنادر و دریانوردی دستگاه‌هایی همچون منطقه دوم دریایی سپاه، اداره کل فرودگاه‌ها، هلال احمر، دریابانی و هواشناسی استان بوشهر مشارکت دارند.
خسروی ادامه داد: برگزاری چنین مانورهایی فرصت مطلوبی است تا با افزایش توان نیروهای مرتبط با حوادث دریایی، در شرایط مورد نیاز از ظرفیت آنها به خوبی استفاده شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار